Jak wykorzystać opinie klientów do stworzenia skutecznej reklamy?

Czcionka:

Prowadząc kampanię reklamową w mediach społecznościowych osoby za to odpowiedzialne często bazują na swoim instynkcie i "widzi mi się". Kampanie często są robione na tak zwanego "czuja". A tak naprawdę powinny odpowiedzieć klientom na pytania "dlaczego":
-Dlaczego klienci powinni kliknąć na Twoją reklamę
-Dlaczego klienci powinni być podekscytowani Twoją marką lub produktem
-Dlaczego klienci powinni kupić

Dopóki nie zrozumiesz, które "dlaczego" naprawdę rezonuje, Twoje kampanie nigdy nie osiągną pełnego potencjału. Dlatego zanim zaczniesz planować kampanię w mediach społecznościowych, wypróbuj to proste czteroetapowe ćwiczenie, które pozwoli Ci odkryć najlepszą koncepcję reklamową:

Krok 1: Wypisz 25 powodów, dla których ktoś powinien kupić Twój produkt (tutaj posłużymy się hipotetycznym przykładem dezodorantu).

Krok 2: Spójrz na opinie klientów dotyczące Twojego produktu i zrób listę wszystkich korzyści, o których mówią ludzie. Policz ile razy klienci w swoich opiniach wspominali, że Twój dezodorant "jest naturalny", "wspaniale pachnie" czy "zapach jest długotrwały".

Krok 3: Posortuj korzyści od tych najczęściej wspomnianych przez klientów do tych punktowanych najrzadziej.

Krok 4: A teraz dopasuj te 10 najlepszych korzyści z Twoją listą pytań "dlaczego".

W ten sposób masz listę 10 komunikatów reklamowych i to tych najlepszych, bo opartych na opiniach Twoich klientów i pokazujących różne punkty widzenia. Pamiętaj, że każdy z tych komunikatów powinien mieć:
-jasny powód
-czytelny problem, który ilustruje
-i korzyść, którą zapewnia.

Teraz testuj te punkty widzenia w swoich reklamach i patrz, który najlepiej rezonuje.