Sztuka krytyki konkurencji czyli jak skutecznie wyróżnić swoją markę

Czcionka:

W świecie marketingu startupy i marki próbujące przełamać utarte schematy często stają przed wyzwaniem wyróżnienia się na tle ugruntowanej konkurencji.

Jedną z efektywnych strategii jest tzw. "competitor bashing", czyli bezpośrednie porównywanie się z konkurentami w obszarach, w których mamy przewagę.

Poniżej znajdziesz kilka przykładów podejścia do tej taktyki:

#1. Subtelne aluzje

Czasami wystarczy delikatna sugestia, by odbiorcy zrozumieli, o kogo chodzi. Przykładem jest kampania marki Surreal, która wykorzystała znane cechy konkurencyjnych produktów, aby podkreślić własne atuty, nie wymieniając ich bezpośrednio, jak na przykład w tej reklamie porównując się do marki Nutella:

Dostęp do tej taktyki wymaga aktywacji


To tylko fragment tekstu (około 17%).

Jeśli chcesz przeczytać całość musisz aktywować dostęp.

Kliknij poniżej w czerwony przycisk i aktywuj swój dostęp.