Większość przedsiębiorców online rozpoczyna swoją przygodę z biznesem z jednym produktem. Może to być usługa, subskrypcja, coaching lub produkt cyfrowy.
Jest to świetny sposób, aby nauczyć się sprzedawać tę jedną rzecz właściwemu rodzajowi klientów.
Ale jeśli chcesz przenieść swój biznes na inny poziom, to będziesz musiał rozszerzyć swoją ofertę poza ten jeden produkt. Jak?
Zbuduj piramidę zysków czyli taką strukturę, która służy klientom na różnych etapach ich podróży.
Piramida zysków to pakiet ofert składający się z pięciu poziomów. Każdy poziom reprezentuje inny rodzaj produktu lub usługi. W miarę przesuwania się w górę piramidy, cena i wartość ofert rosną, podczas gdy potencjalna baza klientów zawęża się.
Twoja pierwsza piramida zysków powinna wyglądać tak:
Poziom #1: Lead Magnet (podstawa)
Podstawą piramidy jest lead magnet.
Są to treści o wysokiej wartości, które odnoszą się do konkretnych bolączek idealnych klientów. Oferujesz swój lead magnet w zamian za adres e-mail. W ten sposób pomagasz potencjalnym klientom rozwiązać jeden, konkretny problem i jednocześnie budujesz swoją listę mailingową.
Poziom #2: Mikrooferta
Mikrooferty to produkty o niskich cenach, które szybko rozwiązują wąski, konkretny problem.
Ich cena może wynosić od 9 do 29 dolarów (w Polsce od kilku złotych do 99 złotych) i będą one stanowić łatwy punkt wejścia dla klientów do zapoznania się z płatnymi treściami.
Poziom #3: Oferta podstawowa
Oferta podstawowa to Twój główny produkt lub usługa, który zazwyczaj jest w cenie cenie od 97 do 497 dolarów (w Polsce od 100 do 999 zł).
Powinna ona zapewniać głęboką, kompleksową wartość w określonym obszarze wiedzy specjalistycznej.
Twoja oferta podstawowa może zawierać również bonusy, które będą dodatkową wartością dla klienta.
Poziom #4: Oferta "High-Ticket"
Oferty "High Ticket" to usługi premium, których cena wynosi zazwyczaj powyżej 1000 dolarów (w Polsce powyżej 1000 zł, ale najczęściej jest to kwota 3000 zł lub wyższa).
Tworzysz tego typu ofertę dla swoich najbardziej zaangażowanych klientów, którzy chcą, abyś dostarczał im spersonalizowane rozwiązania dostosowane do ich sytuacji.
Poziom #5: Program kontynuacji (szczyt)
Na szczycie piramidy znajduje się tak zwany "program kontynuacji" - stałe członkostwo lub subskrypcja, która zapewnia ciągłą wartość przez dłuższy czas.
Więcej na temat piramidy zysków, o tym jak ją wdrożyć oraz jak powinno to wyglądać w praktyce (na podstawie przykładu) przeczytasz w tym artykule.
Czcionka: