Rozdawanie gratisów to naprawdę skuteczna strategia, zwłaszcza jeśli chodzi o produkty cyfrowe. W ten sposób zapewniasz użytkownikom mnóstwo darmowej wartości, ale przede wszystkim zaczynasz budować zaufanie. W końcu ludzie zaufają ci na tyle, by kupić jeden z twoich płatnych produktów.
Ciekawą strategią dotyczącą gratisów podzieliła się Sara Renae Clark. Sugeruje ona, żeby nie rozdawać gratisów jako zwykłych plików do pobrania albo nagród w newsletterze, tylko żeby niektóre z tych gratisów umieścić w swoim sklepie internetowym.
Aby je otrzymać, użytkownicy muszą przejść przez normalny proces zakupu: utworzyć konto, dodać przedmiot do koszyka i dokonać płatności.
Ale oczywiście nie muszą płacić.
Sara twierdzi, że oferowanie gratisów w ten sposób "rozgrzewa" użytkowników do stania się płacącymi klientami. Jest to trening, który buduje jej wiarygodność.
Chodzi o to, że przechodząc przez proces kupowania czegoś bez wydawania pieniędzy, klienci będą czuli się bardziej komfortowo dokonując prawdziwego zakupu później.
I będą już mieli konto. To sprawia, że zakupy przebiegają jeszcze sprawniej.
Możesz oferować produkty w sklepie za darmo, jak robi to Sara Renae Clark, ale możesz również oferować pewne produkty po bardzo niewielkich cenach (np. 1-2 zł).
Czcionka: