Gratisy są często uważane za najgorszą strategię generowania leadów.
Z jednego powodu - tak można pozyskać dużą ilość leadów, ale o niskiej jakości.
Tymczasem twórcy popularnego kanału na YouTube Colin i Samir pokazali, że można inaczej. Przeprowadzili konkurs, który w ciągu 24-godzin pozwolił im pozyskać 8000 wartościowych subskrypcji.
Akcja była tak udana, że wkrótce powrócili z nowymi gratisami stosując dokładnie tą samą metodę.
Oto jak to zrobili.
Zwiększ ilość zapisów dzięki pilności
Konkurs Colina i Samira ma 24-godzinny limit czasowy.
Jeśli nie zarejestrujesz się w momencie, gdy zobaczysz wiadomość, możesz przegapić konkurs i stracić szansę na zdobycie gratisów.
Aby uwiarygodnić limit czasowy, w tytule filmu na YouTube zawierali informację o tym, że film zostanie usunięty jutro.
Co więcej - stale aktualizowali tytuł filmu na YouTube pokazując ile godzin zostało do końca akcji i usunięcia tego filmu.
Wszystko to tworzy potężne poczucie pilności, które generuje szum i zwiększa liczbę subskrybentów.
Wstępna kwalifikacja i pielęgnowanie potencjalnych klientów
Leady pozyskane za gratisy to zimne leady.
Colin i Samir stosują kilka taktyk, aby wstępnie kwalifikować i dbać o pozyskane leady, tak aby wybierać te wartościowe.
Na stronie rejestracji zaznaczyli, że zwycięzca konkursu będzie ogłaszany w newsletterze. Zachęca to subskrybentów do otwarcia przynajmniej kilku pierwszych maili.
W ten sposób mogą oznaczać leady niskiej jakości czyli maile osób, które nie otwierają wiadomości od nich.
W wiadomości e-mail z potwierdzeniem zapisu proszą subskrybentów o odpowiedź na tą wiadomość e-mail. W ten sposób "rozgrzewają" skrzynki odbiorcze subskrybentów i sprawiają, że mniej wiadomości wysyłanych przez nich trafia do SPAMu. Jest to też świetny sposób, na sprawdzenie zaangażowania odbiorców.
Sam film z ogłoszeniem rozdania gratisów został starannie zaprojektowany, tak aby edukować odbiorców.
Najpierw ogłaszają rozdanie gratisów.
Następnie pojawia się haczyk: zespół Colina i Samira wybiera nagrodę (gratisy) i nie wiesz, co nią jest, dopóki nie zostanie ona wysłana.
Przeciągnięcie wyczekiwania.
Gdy poziom uwagi widzów jest najwyższy, twórcy mówią krótko na temat newslettera i dlaczego warto się do niego zapisać. To przygotowuje widzów do newslettera i odfiltrowuje niezainteresowanych potencjalnych klientów (tzw. słabe leady).
Celem rozdawania gratisów nie powinno być nakłonienie wszystkich do zapisania się na listę mailingową, ale przyciągnięcie wysoce zainteresowanych i zaangażowanych potencjalnych klientów.
Właściwa nagroda = właściwi odbiorcy
Większość gratisów generuje niskiej jakości leady. A to dlatego, że większość tych gratisów jest ogólna i przyciąga szeroką grupę odbiorców.
Nagrodą w konkursie Colina i Samira jest zestaw startowy dla twórców o wartości 1000 dolarów.
Kto jest zainteresowany zestawem ze sprzętem wideo? Obecni i aspirujący twórcy treści! A to są właśnie docelowi odbiorcy ich newslettera.
Dopasuj gratisy do swojej grupy docelowej, aby przyciągnąć odpowiednie osoby.
Zatem jeśli Twoimi odbiorcami są inżynierowie oprogramowania, rozdawaj subskrypcje oprogramowania. A jeśli Twoją grupą docelową są agenci nieruchomości, to rozdawaj przedmioty związane z domem.
Innymi słowy - poznaj swojego klienta.
Podsumowanie
Oto jak zastosować te taktyki do swojej marki:
• Stwórz poczucie pilności dzięki 24-godzinnemu okresowi trwania konkursu.
• Kwalifikuj uczestników: celem konkursu jest przyciągnięcie wysokiej jakości potencjalnych klientów (leadów).
• Poinformuj uczestników, że ogłosisz zwycięzcę na platformie, którą próbujesz zbudować (w tym przypadku był to newsletter).
• Zbuduj oczekiwanie i wybierz nagrodę, która będzie ekscytować Twoich idealnych odbiorców, a nie najszerszą grupę odbiorców.
Czcionka: