Jak zarobić 9-cyfrowe kwoty na alternatywie kawy?

Czcionka:

Masz takie dwa hasła reklamowe:
"Zacznij swój poranek od nowego energetyzującego napoju grzybowego"
"Zacznij swój poranek od alternatywy nr 1 dla kawy"

Przyznasz, że pierwsze hasło trochę przeraża i pewnie większość osób odpuściłaby sobie taki napój. Drugie hasło z kolei mocno intryguje.

I tu właśnie chodzi o komunikację. Mistrzowsko to rozegrała firma MUDWTR podczas tworzenia nowej kategorii produktów.

#1. Wybierz wroga

W przypadku produktów tworzących kategorię tak wyjątkową jak MUDWTR, edukacja klientów jest powszechnym wyzwaniem.

MUDWTR wykorzystał sprytną strategię pozycjonowania, która pomogła marce natychmiast wystartować bez konieczności budowania świadomości od zera.

Wybierz wroga i pozycjonuj się jako lepsza alternatywa.

MUDWTR wykorzystał coś znanego takiego jak kawa i pozycjonował się jako lepszy pod każdym względem.

Kontrast tworzy wyraźną tożsamość, ułatwiając konsumentom zrozumienie i zapamiętanie produktu.

Jeśli więc nie przepadasz za negatywnymi skutkami kawy, ich pozycjonowanie szybko przykuje Twoją uwagę.

#2. Spójny przekaz

Przekaz MUDWTR jest spójny na wszystkich platformach.

Każda interakcja, czy to w reklamach, na stronie internetowej, czy w opisach produktów, odzwierciedla ich główne przesłanie jako "alternatywy nr 1 dla kawy".

MUDWTR jest jak kawa we wszystkich dobrych aspektach, ale nie w tych złych.

Spośród 130 kreacji reklamowych na Facebooku, ponad 110 opowiada o tym, jak MUDWTR jest lepszą alternatywą dla kawy i że również dostarcza energię, ale już bez nieprzyjemnego uczucia drżenia.

#3. Stwórz rytuał

MUDWTR powtarza przesłanie o tym, jak stworzyć "nowy poranny rytuał" za pomocą wysoce ukierunkowanych i edukacyjnych stron docelowych (landing page).

Uznali, że kawa to coś więcej niż kofeina: to rytuał.

Dlatego dołączyli zdrowszą wersję śmietanki i słodzika, aby wzmocnić przekonanie, że MUDWTR jest jak kawa - tyle że lepsza.

Ale na tym nie poprzestali.

Uznali, że kawa ma bogate znaczenie kulturowe i historyczne dla osób ją pijących.

Podkreślili więc, że ich produkt zawiera składniki o znaczeniu kulturowym, skutecznie pozycjonując się nie tylko jako modna alternatywa, ale napój o długotrwałej wartości kulturowej.

Podsumowanie

Każdy produkt jest odpowiedzią na lukę na rynku.

Nie stworzyłbyś swojego produktu, gdybyś nie uważał, że jest lepszy od tego, co jest na rynku.

Oto krótkie podsumowanie tego, jak wziąć to, co najlepsze z przypadku MUDWTR i zastosować to do swojej marki:
1.Pozycjonuj się przeciwko wrogowi.
2.Szukaj podstawowych powiązań z istniejącymi produktami.
3.Podkreśl niedociągnięcia.
4.Znajdź zwycięską wiadomość i powielaj ją na różnych platformach.
5.Stwórz rytuał wokół swojego rozwiązania.