Najbardziej wartościowe marki już nie koncentrują się na sprzedaży bezpośredniej do klienta (DTC - Direct to Customer), ale działają wielokanałowo. Tylko tak mają szansę stać się markami naprawdę dominującymi.
Taką drogę właśnie przeszła marka Truff, która produkuje pikantne sosy.
Działania wielokanałowe wiążą się jednak z wieloma wyzwaniami, które mogą wręcz zabić firmę.
Musisz dotrzeć do konsumentów spoza typowej grupy docelowej i przekonać szersze grono odbiorców do swoich produktów.
Truff początkowo sprzedawał swoje pikantne sosy wyłącznie w sprzedaży bezpośredniej (DTC). Później rozszerzyli swoją działalność na wybrane luksusowe sklepy detaliczne, a ostatecznie na większość masowych sprzedawców detalicznych.
Na każdym etapie firma zastanawiała się jak odwołać się do szerszej, masowej grupy odbiorców. A zrobili to poprzez:
Partnerstwo marek
Truff zaczął od współpracy z Bagel Bites w maju 2021 roku. A ta współpraca zaowocowała partnerstwem z Noodles & Company, w ramach której wprowadzono limitowaną edycję dania z makaronem i serem z czarnym sosem truflowym Truff, serwowanym w 450 lokalizacjach w całym kraju.
Od tego czasu program partnerski Truff nabrał rozpędu.
Truff współpracował z takimi markami jak Hidden Valley i Taco Bell, a także z kultową marką Super Mario Brothers oraz markami odzieży ulicznej takimi jak Warren Lotas.
Sama różnorodność partnerstw może wydawać się zaskakująca, ale są one zgodne z celem Truff, jakim jest dotarcie do szerszego grona odbiorców, rezonowanie z klientami, tworzenie szumu i inspirowanie ich do wypróbowywania nowych produktów.
Partnerstwa są celowo dobierane tak, aby przemawiały do różnych segmentów rynku masowego:
Kultowa marka docierająca do dużej liczby odbiorców: Hidden Valley Ranch to produkt głównego nurtu.
Znana marka + nostalgia: Taco Bell przywołuje wspomnienia z dzieciństwa.
Kultowa marka + ogromna rzesza fanów: Super Mario ma oddaną rzeszę fanów, która tworzy ogromny szum i zainteresowanie. Współpraca zaowocowała 15 000 zapisami na internetowej liście oczekujących przed premierą i zebrała ponad 5 000 udostępnień w mediach społecznościowych w ciągu zaledwie pierwszej godziny.
Marka odzieży ulicznej o fajnym i kulturowym znaczeniu: Warren Lotas pasuje świetnie do takiego wizerunku oferując fajne i luksusowe produkty, jednocześnie docierając do społeczności miłośników odzieży ulicznej.
Partnerstwa marek mają podobny charakter do partnerstw influencerów.
Influencerzy mają odbiorców, do których chcesz dotrzeć, natomiast znane marki mają klientów, do których możesz dotrzeć.
A oto jak możesz wdrożyć strategie marki Truff w swoim biznesie:
1.Stwórz listę 20 marek, które uwielbiają Twoi klienci.
2.Zidentyfikuj te oczywiste i nieoczywiste.
3.Gdzie jest największy potencjał wzrostu liczby odbiorców?
4.Oceń potencjał wzajemnych korzyści.
5.Wyślij dostosowane propozycje współpracy dla wybranych marek.
6.Zacznij od małych partnerstw i przechodź z czasem do coraz większych.
Przy każdej współpracy patrz co się sprawdza, a co nie. Te najlepsze praktyki będziesz mógł wykorzystać w kolejnych, coraz większych partnerstwach.
Czcionka: