Jak zdobywać klientów, gdy płatne reklamy nie wchodzą w grę?

Czcionka:

Nie potrzebujesz płatnych reklam, żeby odnieść sukces.

Oczywiście z reklamami jest to łatwiej zrobić. Tyle, że nie zawsze firmy mają pieniądze na reklamę, albo produkty, które wytwarzają, nie mogą być reklamowane.

Co wtedy robić?

Zainwestuj w treści organiczne.

Tak na przykład zrobili twórcy bloga Marketing Examined. Docierali oni do swoich odbiorców za pomocą płatnej reklamy. Tyle, że do podobnej liczby osób trafiali również za pośrednictwem treści organicznych.

Ta dwa źródła pozyskiwania ruchu miały jednak kluczową różnicę.

Nowi odbiorcy, pozyskiwani za pomocą treści organicznych, mieli znacznie głębszą relację z marką Marketing Examined niż ci, którzy trafili tam dzięki płatnym reklamom. Dlatego w czwartym kwartale 2023 roku Marketing Examined wyłączyło płatne reklamy i postawiło w 100% na treści organiczne.

Treści organiczne tworzą możliwości PR

Jeśli uda Ci się stworzyć treści, które staną się wiralowe i zaczną wzbudzać szum, to media same chętnie podejmą temat i opublikują historię na Twój temat.

A co najlepsze – nie musisz im za to płacić.

Zarządzaj własnymi treściami i dystrybucją

Firma Mini Katana, sprzedająca miecze, zbudowała całą swoją markę dzięki klientom pozyskiwanym w sposób organiczny.

Ponieważ reklama tej kategorii produktów jest zabroniona, założyciel Isaac Medeiros musiał zmienić strategię i skupić się na treściach organicznych.

Efekt? Firma osiągnęła przychody na poziomie 360 tys. dolarów dziennie w zaledwie 23 miesiące. I to wszystko w 100% dzięki organicznemu marketingowi wideo.

Ich treści generują 1 miliard wyświetleń miesięcznie na wszystkich kanałach.

Szaleństwo, prawda? Ale i Ty też możesz to zrobić.

Oto krótki poradnik Isaaca dotyczący rozwijania marki za pomocą treści organicznych.

#1. Spójne treści

Prawdziwym "skrótem" do wirusowego wzrostu jest spójna i regularnie publikowana treść.

Mini Katana publikuje co najmniej jeden post dziennie na Instagramie, YouTube i TikToku. Nie opuszczają ani jednego dnia.

Więcej treści = więcej uwagi.

Więcej iteracji = więcej informacji zwrotnych.

Doskonalenie umiejętności i budowanie rozpoznawalności wymaga czasu oraz konsekwentnego działania.

#2. Przyciągnij uwagę krótką formą, aby wciągnąć ludzi do lejka sprzedażowego

Mini Katana stosuje unikalne pomysły i mocne "haki" (czyli zaczepne nagłówki i treści), aby przyciągnąć jak najwięcej uwagi.

Przykład? Seria "Can We Slice It" (Czy możemy to przeciąć?).

Kluczem jest testowanie i udoskonalanie różnych filarów treści, kątów przekazu i "haków", aż znajdziesz ten wirusowy sposób, który możesz powtarzać.

Ale nawet wtedy musisz dalej eksperymentować, bo zbyt często używany styl czy "hak" może się nasycić i przestać działać w dowolnym momencie.

#3. Edukuj długimi treściami, które pasują do Twojej marki

Każda marka może stać się "wiralowa", ale trudno jest przekuć tę uwagę w zaangażowaną bazę fanów marki.

Warto uzupełnić strategię treściami długimi, które pozwalają zgłębić temat i pokazać zastosowania Twoich produktów.

Mini Katana opiera wiele swoich pomysłów na długie treści na pytaniach zadawanych przez fanów.

Ale co ważne – te treści nadal są rozrywkowe!

#4. Społeczność ma znaczenie

Przekształć widzów w fanów.

Isaac Medeiros przykłada ogromną wagę do interakcji z odbiorcami za pośrednictwem kont społecznościowych Mini Katana. Odpowiada na komentarze, osobiście reaguje na wiadomości prywatne i tworzy filmy będące odpowiedziami na komentarze użytkowników.

Te z pozoru drobne gesty sprawiają, że każdy klient czuje się doceniony.

Dodatkowo wykorzystują ankiety społecznościowe na YouTube, aby angażować odbiorców i poszerzać swój zasięg. Taka strategia nie tylko zwiększa zaangażowanie, ale także pokazuje, że marka ceni głos swojej społeczności.

Podsumowanie:

Kreatywność to kluczowa zmienna sukcesu, niezależnie od tego, czy inwestujesz w płatne reklamy, czy treści organiczne.

Jeśli Twoja marka nie jest jeszcze nikomu znana, to lepiej zainwestować ograniczony budżet w doskonalenie treści organicznych. Konkurowanie z firmami, które mają wręcz nieograniczone budżety reklamowe dzięki wsparciu funduszy Venture Capital, jest niezwykle trudne, jeśli nie jesteś wyjątkowo kreatywny.

A jeśli masz naprawdę świetne, kreatywne treści? Wtedy możesz docierać do odbiorców organicznie za ułamek kosztów.