Jedno z najbardziej skutecznych marketingowych przesłań brzmi: "Nie każ mi myśleć."
Kiedy obrazowo opisujesz swój produkt i wartość, jaką on daje, pomagasz ludziom go sobie wyobrazić i uświadomić im, jakie przynosi im korzyści. Ty za nich myślisz.
Wizualizacje sprawiają, że ta wartość jest jeszcze bardziej oczywista. Zwłaszcza jeśli użyjesz w tych wizualizacjach porównań i kontrastu.
Oto kilka przykładów:
• W przykładzie środka do włosów dla mężczyzn pokazany jest kontrast łysiejącej głowy w zestawieniu z bujną czupryną - taki zabieg jest o wiele skuteczniejszy niż pokazanie jedynie obrazu mężczyzny z bujną fryzurą. Musisz pokazać alternatywę np. "przed i po", "z i bez".
• W przypadku portfela Ridge taka wizualizacja zestawiająca go z typowym innym portfelem jest o wiele potężniejsza niż powiedzenie "Nasze portfele są o 70% cieńsze", bo widzisz tu dokładnie jak wygląda to porównanie: "nasz produkt a produkt konkurencji". To porównanie robi po prostu wrażenie.
Wskazówka: Spraw, aby wartość jaką daje Twój produkt była dla klienta oczywista, pokazując jak wyglądałoby jego życie bez tego produktu.
Zawsze, kiedy chcesz przyciągnąć uwagę - użyj kontrastu i porównania. Możesz to zrobić na kilka sposobów:
• Przed / Po (przed użyciem produktu / po użyciu produktu)
• Z / Bez (np. życie z produktem / życie bez produktu)
• My vs. Oni (nasz produkt - produkt konkurencji)
Pamiętaj, że jeśli przedstawiasz tylko jedną opcję samodzielnie, to klient może mieć problem z oceną tego (a przecież nie chcesz zmuszać klienta do myślenia).
Sprzedaż
Czcionka: