Wprowadziłeś na rynek nowy produkt i musisz zebrać pozytywne recenzje.
Aby to osiągnąć możesz:
• Mieć nadzieję, że nowi klienci sami opublikują recenzje.
• Zaoferować klientom zachęty, które zmotywują ich do pozostawienia recenzji.
Ta druga opcja jest szybsza i z większym prawdopodobieństwem przyniesie pozytywne rezultaty.
Istnieją jednak pewne niuanse, na które należy uważać przed zaoferowaniem każdemu klientowi karty podarunkowej o wartości np. 20 zł.
Oto, co musisz wiedzieć.
Rekomendacja
• Zachęć klientów do pozostawienia recenzji produktu na przykład poprzez zaoferowanie im zniżki na kolejne zakupy lub umożliwienie wzięcia udziału w loterii. Nie musisz specjalnie prosić o pozytywne recenzje (co może być nieetyczne), po prostu zachęcaj do wystawienia recenzji.
• Postaraj się zidentyfikować najbardziej zadowolonych i lojalnych klientów (np. powracających klientów), którym możesz zaoferować takie zachęty.
• Otrzymasz więcej recenzji i z dużym prawdopodobieństwem będą one pozytywne.
Wnioski
• Osoby, które otrzymują zachętę (np. drobny upominek), są bardziej skłonne do pozostawienia recenzji i jest bardziej prawdopodobne, że będzie ona pozytywna.
• W 8 eksperymentach z udziałem 4057 osób naukowcy odkryli, że:
-Recenzje produktów w sklepach budowlanych były o 83,4% bardziej pozytywne, gdy zachęcano klientów do ich zostawienia poprzez udział w loterii (losowaniu nagród).
-Nawet skromna zachęta w wysokości 0,25 dolara (około 1 zł), która była wypłacana natychmiast za ocenę i zrecenzowanie filmu, okazała się skuteczna, prowadząc do 20,6% wzrostu pozytywnych opinii.
-Zachęty niefinansowe (losowanie słuchawek Apple AirPods) w połączeniu z zachętami finansowymi (losowanie karty podarunkowej o wartości 200 dolarów) zwiększyły liczbę pozytywnych recenzji o 50% w przypadku usług strumieniowego przesyłania wideo.
• Efekt ten znika, jeśli zachęta pochodzi od nielubianej lub nieetycznej firmy.
Dlaczego to działa?
• Otrzymanie zachęty do napisania recenzji (napisania opinii) sprawia, że proces ten jest dla nas przyjemniejszy (z wyjątkiem osób, które i tak uwielbiają pisać recenzje).
• Osiągnięcie celu (np. utrata wagi) może sprawić, że powiązane czynności (np. bieganie) będą przyjemniejsze ze względu na pozytywne emocje związane z osiąganym celem.
• Łączenie mało ekscytujących czynności (pisanie recenzji) z pozytywnymi elementami (zachęta) sprawia, że jesteśmy bardziej zainteresowani i pozytywnie nastawieni do wykonywania tych czynności.
Sprzedaż
Czcionka: