Kiedy warto używać zaokrąglonych czcionek?

Czcionka:

Przygotowujesz kampanię dla nowej linii czekoladowych ciasteczek, które wprowadza na rynek Twoja firma. Twoja agencja kreatywna przychodzi do Ciebie z wieloma opcjami czcionek do wykorzystania w reklamach i na opakowaniach.

Przeglądając czcionki widzisz, że jedne są zaokrąglone, a inne mają ostre kąty. Które wybrać?

Naukowcy znaleźli odpowiedź.

Wskazówka

Ludzie wolą okrągłe czcionki w reklamach przyjemnych produktów, ale nie w produktach funkcjonalnych.

Rekomendacja

Używaj czcionek z miękkimi, zaokrąglonymi krawędziami zarówno w reklamach jak i na opakowaniach, jeśli Twój produkt jest kupowany głównie dla przyjemności lub zabawy (np. czekoladki, opakowania świąteczne, artykuły dekoracyjne). Ludzie bardziej polubią Twój produkt.

Jeśli produkt jest kupowany ze względu na jego funkcjonalność i skuteczność (np. narzędzia, świece odstraszające owady), kształt czcionki nie jest tak ważny.

Wnioski

Ludzie bardziej lubią produkty kupowane dla przyjemności, gdy w reklamach lub opakowaniach zastosowano zaokrągloną czcionkę (a nie czcionkę o ostrych krawędziach).

W ramach serii 4 eksperymentów naukowcy z Zhejiang University odkryli, że gdy w reklamach zastosowano czcionkę zaokrągloną (a nie czcionkę o ostrych krawędziach), użytkownicy polubili:
• grę mobilną o 26% bardziej
• napój gazowany o 24% bardziej
• koktajl mleczy o 11,2% bardziej

Efekt jest słabszy lub zanika w przypadku produktów kupowanych ze względu na funkcjonalność lub skuteczność.

Dlaczego to działa?

Czcionki używane w logo, reklamach i opakowaniach mają subtelny wpływ na to, jak postrzegamy produkt.

Lubimy zakrzywione obiekty w porównaniu do obiektów o ostrych krawędziach, ponieważ uważamy, że zaokrąglone kształty są łagodne i miękkie.

Czujemy się więc bardziej zadowoleni i zaangażowani w czcionki o zaokrąglonych krawędziach, ponieważ wydają się one bardziej przyjazne.

Jest to szczególnie ważne w przypadku produktów, które zapewniają nam przyjemne doświadczenia, ale mniej w przypadku produktów, które kupujemy ze względu na ich funkcjonalność (np. narzędzia pracy).