Ludzie chcą reklam, które nie przypominają reklam.
Ale nasze radary reklamowe są już tak wyćwiczone, że szybko naciskamy przycisk pomijania.
Jak więc tworzyć treści, które będą konwertować? Jak powinny wyglądać treści generowane przez użytkowników, aby można było z nich zrobić skuteczną reklamę?
Oto gotowa formuła:
#1. Hak / Przyciągnięcie uwagi
Nic nie będzie miało żadnego znaczenia, jeśli nie przyciągniesz czyjejś uwagi.
Zachowaj równowagę, robiąc coś innego, nieoczekiwanego lub przyciągającego wzrok, jednocześnie starając się, aby było to powiązane z tym, co sprzedajesz.
Hak/haczyk (czyli coś co przyciąga uwagę) może być zarówno wizualny, jak i werbalny.
Wskazówki:
• Używaj zaskakujących, nietypowych lub wiarygodnych obrazów lub słów.
• Uwzględnij trendy i opisy problemów z TikToka, aby przyciągnąć uwagę.
• Testuj różne haki z tym samym twórcą.
#2. Agitacja problemu
To sprowadza się do dwóch rzeczy:
1.Wywołaj problem wspomniany w haczyku.
2.Bądź wiarygodny i zbuduj zaufanie przed przedstawieniem rozwiązania.
Twórca powinien sprawiać wrażenie zaufanego przyjaciela, który dzieli się swoim szczerym doświadczeniem.
Przykłady:
• W jednym z filmów Dieux Skin jego twórczyni przyznaje, że jeden z produktów marki nie zadziałał w jej przypadku. W ten sposób buduje więc zaufanie i autentyczność przed przedstawieniem problemu i rozwiązania.
• W budowaniu zaufania pomocne mogą być również małe, ale autentyczne momenty. Na przykład, twórczyni upuszcza kilka owoców na blat. Dzięki temu scena wydaje się mniej inscenizowana i bardziej autentyczna.
#3. Przedstaw swój produkt lub usługę jako rozwiązanie poruszonego problemu
Czas na pokazanie, że Twój produkt lub usługa rozwiązuje wcześniej wspomniany problem.
Na przykład we wspomnianym filmie dla marki Dieux Skin na TikToku twórczyni przedstawia serum z logiem marki jako odpowiedź na jej obawy związane z pielęgnacją skóry. Podkreśla przy tym jego konkretne zalety i cechy, takie jak zdolność do nawilżania i ujędrniania skóry trądzikowej.
Wskazówki:
• Pokreśl konkretne korzyści i cechy produktu
• Zaprezentuj produkt (najlepiej pokazując jak go używać - funkcja edukacyjna)
• Pokaż referencje/opinie klientów - podziel się jakąś genialną historią jak ten produkt pomógł rozwiązać problem
• Zakończ przekonującym wezwaniem do działania (CTA), które zachęca widza do działania
#4. Dodatkowe elementy
Możesz też zawrzeć w swoim filmie/reklamie następujące elementy:
• Dowód społeczny
• Porównanie do konkurencji
• Samouczki instruktażowe
• Szczegóły dotyczące wysyłki
Sprzedaż
Czcionka: