Przełamanie schematów czyli jak wykorzystać efekt Einstellung w sprzedaży

Czcionka:

Czasami, nawet gdy istnieje lepsze rozwiązanie, trzymamy się znanych schematów – bo tak zawsze robiliśmy.

Efekt Einstellung to zjawisko psychologiczne, które sprawia, że ludzie automatycznie wybierają znane im sposoby działania, nawet gdy dostępne są lepsze alternatywy. Dla marketerów i sprzedawców oznacza to jedno: muszą przełamać stare nawyki klientów, aby skłonić ich do wyboru nowej oferty.

Psychologia efektu Einstellung

Efekt Einstellung został opisany w 1942 roku przez psychologa Abrahama Luchinsa, który przeprowadził eksperyment dotyczący sposobów rozwiązywania problemów.

Dostęp do tej taktyki wymaga aktywacji


To tylko fragment tekstu (około 11%).

Jeśli chcesz przeczytać całość musisz aktywować dostęp.

Kliknij poniżej w czerwony przycisk i aktywuj swój dostęp.