Dlaczego klienci wybierają gorsze produkty czyli efekt niejasności w sprzedaży

Czcionka:

Wyobraź sobie, że robisz zakupy online. Dwa produkty, jeden znasz, drugi bardziej Ci się podoba, ale nie masz o nim pojęcia – brak opinii, nieznana marka. Wybierasz ten pierwszy, mimo że nie byłeś z niego zadowolony. Dlaczego?

To klasyczny przykład działania efektu niejasności (ang. Ambiguity Effect) – zjawiska psychologicznego, które sprawia, że unikamy decyzji opartych na niepewności, nawet jeśli potencjalnie przyniosłyby nam większe korzyści.

Termin został spopularyzowany przez ekonomistę Daniela Ellsberga, który dowiódł, że ludzie nie są racjonalnymi decydentami – wolą znane ryzyko od nieznanej szansy.

Dostęp do tej taktyki wymaga aktywacji


To tylko fragment tekstu (około 18%).

Jeśli chcesz przeczytać całość musisz aktywować dostęp.

Kliknij poniżej w czerwony przycisk i aktywuj swój dostęp.