Efekt objawienia czyli jak sprawić, by zupełnie nowy produkt wydawał się znajomy

Czcionka:

Gdy przeglądasz Internet w poszukiwaniu idealnego kosmetyku, trafiasz na krótki quiz. Odpowiadasz na kilka pytań, po czym serwis prezentuje „stworzony dla Ciebie” produkt. Choć widzisz go pierwszy raz w życiu, czujesz dziwne przekonanie, że to właśnie ten. Chwila i… już podajesz dane karty.

Skąd ta natychmiastowa ufność? To działa efekt objawienia – zjawisko, w którym drobny wysiłek poznawczy (np. rozwiązanie zadania, wypełnienie ankiety) wywołuje fałszywe poczucie znajomości, a „znajome = bezpieczne”.

Dostęp do tej taktyki wymaga aktywacji


To tylko fragment tekstu (około 17%).

Jeśli chcesz przeczytać całość musisz aktywować dostęp.

Kliknij poniżej w czerwony przycisk i aktywuj swój dostęp.