Jak wykorzystać psychologię nagród, aby klienci kupowali więcej?

Czcionka:

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego skłonny byłeś wydać więcej pieniędzy na stacji benzynowej tylko po to, by otrzymać darmowy kupon na 10 złotych? To nie przypadek. Za tym zjawiskiem stoi nauka, a konkretnie psychologia motywacji przez nagrody (ang. incentivization), która ma swoje korzenie w operantnym warunkowaniu.

Idea jest prosta: zachowania, po których następuje nagroda, są częściej powtarzane.

To zjawisko badał psycholog B.F. Skinner, który włożył głodne szczury do pudełka z dźwignią. Początkowo szczury naciskały dźwignię przypadkowo, ale gdy zorientowały się, że w ten sposób dostają jedzenie, zaczęły to robić celowo, aby zdobyć nagrodę.

Dostęp do tej taktyki wymaga aktywacji


To tylko fragment tekstu (około 20%).

Jeśli chcesz przeczytać całość musisz aktywować dostęp.

Kliknij poniżej w czerwony przycisk i aktywuj swój dostęp.