Efekt teleskopowy czyli dlaczego klienci myślą, że „dopiero co kupili”

Czcionka:

Czy zdarzyło Ci się kiedyś ze zdziwieniem odkryć, że produkt, który Twoim zdaniem kupiłeś „miesiąc temu”, tak naprawdę został zamówiony trzy miesiące wcześniej? To nie problem z Twoją pamięcią – to potężne zjawisko psychologiczne, które wpływa na decyzje zakupowe każdego z nas.

Nazywa się to efektem teleskopowym (ang. Telescoping Effect) i polega na błędnym umiejscawianiu wydarzeń w czasie. Dla Twojej firmy to zjawisko może być cichym zabójcą sprzedaży, ponieważ klienci, myśląc, że niedawno dokonali zakupu, nieświadomie odkładają kolejne zamówienie. Zrozumienie tego mechanizmu pozwoli Ci jednak przekuć go w skuteczną strategię sprzedaży.

Dostęp do tej taktyki wymaga aktywacji


To tylko fragment tekstu (około 13%).

Jeśli chcesz przeczytać całość musisz aktywować dostęp.

Kliknij poniżej w czerwony przycisk i aktywuj swój dostęp.