Efekt zaniechania czyli dlaczego klienci wolą „nic nie robić”

Czcionka:

Twój klient trafia na stronę sprzedażową. Ogląda produkt, czyta opis, może nawet dodaje go do koszyka. A potem... zamyka stronę Twojego sklepu. Dlaczego? Ponieważ w jego głowie kupienie (akcja) jest obarczone ryzykiem. Co, jeśli produkt będzie zły? Co, jeśli pożałuje wydanych pieniędzy?

Znacznie bezpieczniejszą opcją wydaje się zaniechanie czyli brak akcji. To potężny błąd poznawczy, zwany efektem zaniechania lub efektem pominięcia (ang. Omission Bias), który sprawia, że instynktownie wolimy pozwolić, by stało się coś złego przez naszą bierność, niż aktywnie spowodować ten sam zły rezultat.

Dostęp do tej taktyki wymaga aktywacji


To tylko fragment tekstu (około 13%).

Jeśli chcesz przeczytać całość musisz aktywować dostęp.

Kliknij poniżej w czerwony przycisk i aktywuj swój dostęp.