Kiedy używać reklam emocjonalnych, a kiedy informacyjnych?

Czcionka:

Badanie opublikowane w grudniu 2024 roku przez naukowców z Uniwersytetu w Granadzie analizuje skuteczność reklam emocjonalnych i informacyjnych w zależności od rodzaju produktu. Wykorzystując funkcjonalny rezonans magnetyczny (fMRI), zbadano reakcje mózgu uczestników na różne typy reklam, co pozwoliło na precyzyjną ocenę ich oddziaływania.

Główne wnioski

Produkty dostarczające przyjemności: Reklamy oparte na emocjach są bardziej efektywne w przypadku produktów kupowanych dla przyjemności, takich jak moda, czekolada czy wakacje. Przykładowo, ukazanie rodziny cieszącej się wspólnym czasem podczas spożywania czekolady zwiększa zaangażowanie emocjonalne i uwagę odbiorców, co prowadzi do większego zainteresowania i liczby kliknięć.

Dostęp do tej taktyki wymaga aktywacji


To tylko fragment tekstu (około 23%).

Jeśli chcesz przeczytać całość musisz aktywować dostęp.

Kliknij poniżej w czerwony przycisk i aktywuj swój dostęp.