Twoja oferta jest siłą napędową Twojego biznesu. Musisz więc tworzyć takie oferty, na które każdy powie "tak". Taką ofertę Alex Hormozi, autor książki " $100M Offers", nazywa ofertą Grand Slam (wielkim szlemem).
Dwa główne problemy, z którymi borykają się przedsiębiorcy to:
1. Niewystarczająca liczba klientów
2. Za mało gotówki (zysku)
Jak z tym walczyć?
Do rozwoju firmy potrzebne są 3 rzeczy:
1. Zdobywanie większej liczby klientów
2. Zwiększanie średniej wartość zakupu klientów
3. Sprawienie, aby klienci kupowali więcej razy
A posiadanie oferty Grand Slam pomaga w osiągnięciu każdego z tych celów w obrębie Twojego lejka sprzedażowego.
W jaki sposób?
Alex Hormozi wyróżnia tutaj 3 główne sekcje dotyczące tworzenia oferty Grand Slam, które obejmują takie elementy jak:
1. Ustalanie cen
2. Wartość
3. Ulepszanie oferty
#1. Ustalanie cen
• Unikaj tworzenia oferty skomercjalizowanej
Innymi słowy - WYRÓŻNIJ SIĘ.
Sprzedawaj swój produkt/usługę w oparciu o wartość, a nie cenę.
Utwórz "jedną kategorię", a zwiększysz liczbę kliknięć, konwersji i cen.
• Sprzedawaj głodującemu tłumowi
Jak taki głodny tłum?
Szukaj: Ból + Siła nabywcza + Łatwość dotarcia + Rynek rozwijający się
• Naliczaj tyle, ile jest to warte
Wybierz rynek, który jest w stanie zapłacić Ci tyle, ile jesteś wart.
3 najlepsze rynki to: zdrowie, bogactwo i relacje.
Celuj w jeden z tych rynków. I pamiętaj, że to MUSI być rosnący rynek!
Naliczaj premię i oferuj większą wartość niż ktokolwiek inny na rynku.
#2. Wartość - stwórz swoją ofertę
• Równanie wartości
Ci, którzy rozumieją wartość, mogą pobierać największe opłaty.
Istnieją 4 czynniki wpływające na wartość:
-Wymarzony rezultat
-Postrzegane prawdopodobieństwo osiągnięcia rezultatu
-Postrzegane opóźnienie czasowe w osiągnięciu rezultatu
-Postrzegany wysiłek i poświęcenie potrzebne do osiągnięcia rezultatu
Postaraj się zoptymalizować wszystkie te 4 czynniki.
• Tworzenie oferty Grand Slam
Krok 1: Określ wymarzony rezultat dla potencjalnych klientów
Krok 2: Stwórz listę ich problemów
Krok 3: Utwórz listę przeszkód jako rozwiązań
Krok 4: Stwórz narzędzia dostarczania rozwiązań
Krok 5: Spraw, aby oferta miała wysoką wartość dla klienta i niski koszt dla Ciebie
#3. Ulepszanie oferty
Wykorzystaj to:
- Niedobór
- Pilność
- Premie
- Gwarancje
- Nazewnictwo
• Niedobór = liczba dostępnych sztuk
Przykład: Pozostało X lub dostępnych jest Y miejsc
Użyj tego, aby zmniejszyć podaż + wywołać FOMO
• Pilność = odnosi się do czasu
Przykład: Zarejestruj się przed datą X i uzyskaj zniżkę w wysokości Y.
Użyj tego, aby zwiększyć popyt.
• Bonusy = oferta podzielona na składniki i ułożona jako bonusy
Przykład: Jeśli coś teraz sprzedajesz jako zestaw (np. komputer z całym osprzętem), to rozbij to na główną rzecz (komputer), a całą resztę oferuj jako bonusy (np. klawiaturę, myszkę, router itd.)
Użyj tego, aby zwiększyć popyt i zwiększyć rozbieżność między ceną a wartością.
• Gwarancje = odwrócenie ryzyka
Przykład: Jeśli nie osiągniesz X w czasie Y, my zrobimy/damy Ci to…
Użyj tego, aby zwiększyć konwersje.
• Nazewnictwo = papier do pakowania oferty
Przykład: Plan jak pozyskać 5 klientów w 5 dni
Użyj tego, aby promować swoją ofertę i przyciągnąć potencjalnych klientów.
Sprzedaż
Czcionka: