Hostage Tape to firma, która sprzedaje paski na nos i taśmy do oddychania, a więc produkty przestarzałe i powszechnie dostępne. Firma jednak potrafiła te produkty zmodernizować i teraz wchodzi do głównego nurtu dzięki partnerstwu z Joe Roganem i UFC.
Zrobili dwie rzeczy:
• Stworzyli infrastrukturę wzrostu możliwą do skalowania
• Zaprojektowali lejek sprzedażowy oparty na każdym poziomie świadomości
Hostage Tape zbudowało więc silnik pozyskiwania klientów na zapleczu pięciu poziomów świadomości. Zaczyna się od nieświadomego konsumenta. A kończy na konsumencie, który jest świadomy Twojego produktu.
Oznacza to więc budowanie lejków, aby przenieść ludzi z jednego etapu do drugiego: Odkrywanie > Edukacja > Rozważanie > Konwersja.
Każdy lejek sprzedażowy jest stworzony tak, aby przemawiać do klientów na każdym poziomie świadomości.
Oto jak to robi Hostage Tape:
Poziom 1: Nieświadomość potrzeby
Na tym etapie osoby oddychające przez usta nie zdają sobie sprawy, że jest to główna przyczyna ich zmęczenia i problemów z zębami takich jak próchnica.
Kluczem jest edukacja poprzez opowiadanie historii.
Hostage Tape opowiada historie z wielu perspektyw:
• Podróż założyciela firmy do odkrycia związku między oddychaniem przez usta a zdrowiem.
• Influencerzy dzielący się swoimi zmaganiami i przemianami.
Odbiorcy myślą sobie wtedy: "To brzmi jakby mówili o mnie".
Na tym etapie nie chodzi o promowanie produktu. Chodzi o zasianie ziarna czyli uświadomienie ludziom problemu, o którym nawet nie wiedzieli.
Poziom 2: Świadomość problemu
Ludzie są świadomi, że oddychanie przez usta jest problemem, ale nie znają odpowiednich rozwiązań.
Hostage Tape przedstawia taśmy do ust i nosa jako rozwiązanie, nie czyniąc swojej marki centralnym punktem.
Celem jest zasugerowanie tych rozwiązań i sprawienie, by konsument pomyślał: "Muszę spróbować tych taśm do ust".
Hostage Tape podkreśla tutaj korzyści płynące z zaklejania ust:
• Lepsza jakość snu
• Więcej energii w ciągu dnia
• Mniej problemów stomatologicznych
Następnie Hostage Tape daje wskazówki ludziom jakiego idealnego rozwiązania powinni szukać:
• Wygodne w noszeniu
• Rozciągliwe i elastyczne
• Oddychający materiał
Skupiając się na rozwiązaniu, a nie na marce, budujesz zaufanie i wiarygodność, przygotowując ich do następnego etapu lejka sprzedażowego.
Poziom 3: Świadomość rozwiązań
Ludzie wiedzą, że zaklejanie ust i nosa może rozwiązać ich problem, ale nie są świadomi Twojej konkretnej marki.
Nadszedł czas, aby przedstawić swoje produkty i uczynić Twoją markę centralnym punktem.
Hostage Tape wykorzystuje tutaj godne zaufania postaci (np. doktor Andrew Huberman) dla swoich odbiorców, aby udowodnić, że warto przyjrzeć się ich marce jako rozwiązaniu problemu. Te głosy innych ludzi są dowodem społecznym, który pozwala firmie ugruntować swoją pozycję.
Twórcy marki Hostage Tape podkreślają tutaj konkretne zalety swojej marki, takie jak "trwalszy klej" i łatwość użycia.
Poziom 4: Świadomość produktu
Na tym etapie ludzie są świadomi Twojej marki, ale nie są pewni, czy Twój produkt jest dla nich odpowiedni.
Nadszedł czas, aby podkreślić unikalne cechy Twojej oferty i wzmocnić korzyści płynące z wyboru Twojego produktu w porównaniu z produktami konkurencji.
Hostage Tape na przykład pokazuje wykresy i grafiki porównawcze prezentujące jak ich produkt wygląda na tle konkurencji (np. że jest mocny, wygodny, elastyczny itp.). Wykorzystuje też rekomendacje znanych i zaufanych ekspertów, które są również dowodem społecznym.
Poziom 5: Najbardziej świadomi
Ludzie są przekonani, że Twój produkt jest właściwym rozwiązaniem i są gotowi dokonać zakupu. Potrzebują tylko ostatniego impulsu.
To jest miejsce, w którym dostarczasz ofertę nie do odrzucenia i usuwasz wszelkie ostatnie bariery na drodze do konwersji.
Hostage Tape przedstawia ofertę, której nie można się oprzeć: "Kup 3 taśmy, a 2 taśmy otrzymasz za darmo".
Poza tym przedstawiają oni swoją ofertę w sposób zrozumiały dla klientów (np. to kosztuje 0,55 dolara dziennie).
Dodatkowo zapewniają gwarancję satysfakcji dając 30-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy.
Sprzedaż
Czcionka: