Jeśli planujesz wprowadzić na rynek nowy produkt, to może przydać Ci się strategia, którą podzielił się Alex Garcia na swoim blogu.
Strategia ta sprowadza się do 4 kroków: Tease, Hype, Collect i Push/Pull.
Alex pokazał jak ostatnia kampania Puresport dotycząca wprowadzenia na rynek ich produktu Salt Electrolyte idealnie wpisywała się w tą strategię.
Krok 1: Tease - Buduj oczekiwanie i ciekawość
Tutaj chodzi o przyciągnięcie uwagi. I to takie natychmiastowe.
W Puresport wykorzystali do tego wideo, które było takim zwiastunem produktu. Wideo było świetnie zrobione wizualnie oraz wskazywało na produkt.
Ale wideo to nie zdradzało zbyt wiele.
Dodatkowo w opisie dodano wyzwanie lub zagadkę, aby zachęcić do interakcji. Oglądający mieli np. odgadnąć frazę związaną z nowym produktem.
Dzięki tym zabiegom premiera produktu stała się czymś więcej niż tylko czymś co można oglądnąć. Stała się czymś, w czym można uczestniczyć.
Krok 2: Hype - Zwiększaj szum informacyjny
Ten krok sprowadza się do następujących elementów:
• Edukuj swoich odbiorców i wyjaśniaj im dlaczego potrzebują Twojego produktu - na przykład Puresport wyjaśnił, w jaki sposób pocenie się podczas ćwiczeń prowadzi do utraty płynów i sodu, co może negatywnie wpłynąć na wydajność organizmu, jeśli nie zostaną one uzupełnione.
• Inspiruj swoich odbiorców i pomóż im osiągnąć cele - Puresport skupił się na tym, jak Ultra Electrolytes pomagają sportowcom zastąpić to, co zostało utracone, aby uzyskać lepszą wytrzymałość, opóźnić zmęczenie i zwiększyć wytrzymałość.
• Motywuj i baw czyli spraw, aby odbiorcy nie mogli się oprzeć Twojemu produktowi - co zrobili w Puresport? Zrobili konkurs, w którym można było wygrać roczny zapas produktu, jeśli odgadło się poprawnie frazę i udostępniało post. Puresport zapowiedziało też ekskluzywne butelki wody, które pojawią się w dniu premiery (prosili obserwujących o głosowanie na ich ulubiony kolor).
Jaki jest efekt tych działań? Stworzenie poczucia pilności i niedoboru.
Krok 3: Collect - Zbuduj listę e-mail i SMS
Wykorzystaj szum, który zrobiłeś wokół swojego produktu, do zbierania subskrypcji e-mail i zgód SMS.
Możesz tak jak Puresport dać subskrybentom e-mail jako pierwszym dostęp do nowych produktów i ekskluzywny dostęp do limitowanych towarów.
W przypadku Puresport to się świetnie sprawdziło, bo ich ekskluzywny pakiet wyprzedał się w ciągu pierwszego tygodnia.
Krok 4: Push/Pull - Wzmocnij swój przekaz
Kluczem do sukcesu jest promowanie swojego produktu dwa razy częściej i mocniej niż miało to miejsce w pierwszych dwóch krokach (Tease i Hype). A to dlatego, że tylko 10-15% odbiorców widzi te początkowe treści.
Firma Puresport nie tylko promowała swój produkt Salt Electrolyte, ale także przyciągała odbiorców atrakcyjnymi treściami.
Dzielili się wiedzą dotyczącą uzupełnianiem elektrolitów. Inspirowali historiami sportowców przekraczających swoje granice.
Sprzedaż
Czcionka: