Używaj negacji w swoich przekazach, aby zwiększyć zaangażowanie klientów

Czcionka:

Czy wiesz, że używanie negacji, czyli słów takich jak: "nie", "nigdy", "nikt" , w postach w social mediach i tekstach reklamowych zwiększyć zaangażowanie użytkowników (klientów)?

Przebadano ponad 15 000 postów na Facebooku i Twitterze i okazało się, że więcej osób oglądało, angażowało się i zareagowało na posty, które miały w sobie słowa negacji.

Może warto więc je przetestować w swoich postach?

Oto kilka przykładów jak możesz wzmocnić swój przekaz:

Przykład 1: Powiedz użytkownikom, czego nie robić np. "Nie zadowalaj się…", "Nie czekaj na…"

Przykład 2: Wyjaśnij, czego Twój produkt pomaga uniknąć lub co ograniczyć np. "Nigdy więcej nie martw się o [problem]".

Przykład 3: Stwórz poczucie niemożliwości. "Nigdzie indziej nie znajdziesz lepszej oferty".

Dlaczego negacje generują większe zaangażowanie? Badania sugerują, że ponieważ słowa te wydają się potężne i asertywne, to sygnalizują one wyższy status społeczny. Zatem konsumenci, którzy pragną statusu, mają tendencję do większego zaangażowania. Negacje zatem mogą mieć silniejszy wpływ na marki luksusowe i firmy, które sprzedają produkty sygnalizujące status.