Google ma boty, które przeszukują Internet, klikając linki. Boty robią to okresowo i korzystają najczęściej z map witryn przesyłanych przez ich właścicieli. A wszystko to po to, aby pomóc znaleźć i zaindeksować strony w wyszukiwarce Google.
Prawie każdy wie jak duży wpływ na SEO mają wartościowe linki zewnętrznych (z innych stron internetowych). Tyle, że pozyskiwanie takich linków nie jest łatwe i najczęściej bywa bardzo kosztowne.
Tymczasem zapominamy, że możemy naprawdę sporo zdziałać jeśli chodzi o SEO za pomocą linków wewnętrznych czyli takich, które wskazują (linkują) inne strony w naszej witrynie. Agencja Ethana Smitha twierdzi, że odpowiednie zadbanie o linkowanie wewnętrzne może zwiększyć liczbę wyświetleń w wyszukiwarce o 10 do 50% w ciągu 50 dni.
Poznaj zatem 7 najważniejszych wskazówek dotyczących linkowania wewnętrznego:
#1. Nie linkuj do strony tylko raz, zrób to minimum 7 razy
Jeśli chcesz, aby stronę można było znaleźć za pomocą wyszukiwania, umieść link do niej na wielu (minimum 7) stronach.
#2. Najważniejszy jest link ze strony głównej
Umieść na swojej stronie głównej linki do wszystkich najważniejszych stron w Twoim serwisie.
#3. Stwórz stronę HTML z mapą do każdej strony Twojej witryny
I ze stron strony głównej Twojej witryny dodaj link to strony z mapą wszystkich stron.
#4. Dodaj linki nawigacyjne dla całej witryny w nagłówku, stopce lub pasku bocznym
#5. Nie polegaj tylko na linkach w stopce
Google przywiązuje większą wagę do linków w głównym obszarze treści strony niż w stopce, ponieważ jest większe prawdopodobieństwo, że będą one klikane przez odwiedzających stronę ludzi.
#6. Używaj kontekstowego "anchora"
Zamiast pisać "Dołącz do naszej społeczności marketingowej, klikając tutaj" napisz "Dołącz do naszej społeczności marketingowej".
#7. Upewnij się, że nie masz żadnych niedziałających linków
Znajdź niedziałające linki za pomocą narzędzi audytowych, takich jak Screaming Frog, Ahrefs i Semrush.
Czcionka: