Dobry nagłówek ma kluczowe znaczenie dla konwersji.
Oto 8 błędów w nagłówkach, które szkodzą konwersji (i jak je naprawić):
Błąd #1: Nagłówek przesadnie mądry
Mądry nagłówek może dla Ciebie wydawać się świetny, ale może być on mylący dla czytającego.
Jak to poprawić?
Twoje nagłówki powinny być:
• proste
• opisowe
• bezpośrednie
Błąd #2: Nagłówek nieprecyzyjny / zbyt ogólnikowy
Zbyt ogólne nagłówki tak naprawdę nie przemawiają do nikogo.
Jak to poprawić?
Twórz tak precyzyjne nagłówki jak tylko to możliwe:
• kieruj go do Twojej grupy docelowej
• używaj liczb i danych
• dodaj istotne szczegóły
Precyzja sprawia, że nagłówek jest atrakcyjny dla właściwych odbiorców.
Błąd #3: Nagłówek brzmi sztucznie
Sztuczne i efekciarskie nagłówki wyglądają nieprofesjonalnie.
Jak to poprawić?
Staraj się unikać używania:
• klickbaitów
• modnych haseł
• przejaskrawień i wyolbrzymień
• tylko dużych liter (np. TO NIE JEST POPRAWNE)
• zbyt dużej liczby wykrzykników (!!!)
Niech Twój nagłówek sprzedaje, a nie krzyczy.
Błąd #4: Nagłówek nie zawiera emocji
Nagłówek bez emocji nie nawiąże kontaktu z Twoimi potencjalnymi klientami.
Jak to poprawić?
Dodaj emocje do nagłówka poprzez użycie:
• słów mocy
• punktów bólu
• żywych obrazów
Błąd #5: Nagłówek niepoprawnie sformatowany
Słabe formatowanie sprawia, że Twój nagłówek ciężko jest odczytać.
Jak to poprawić?
Użyj:
• czytelnej czcionki
• odpowiednich odstępów
• podkreśleń/pogrubień/kursywy
• jednolitego wyrównywania tekstu
To jak zaprezentujesz swój nagłówek jest tak samo ważne, jak to co on mówi.
Błąd #6: Nagłówek nie ma idealnej długości
Zbyt krótki nagłówek może nie oddziaływać, a zbyt długi nagłówek może być przytłaczający.
Jak to poprawić?
Stwórz swój nagłówek mając to na uwadze: "Napisz wystarczająco dużo, aby zainteresować, ale nie za dużo, żeby nie zanudzić".
Błąd #7: Nagłówek nie zaciekawia
Nagłówki, które nie wzbudzają ciekawości, są najczęściej pomijane.
Jak to poprawić?
Wzbudź ciekawość wśród Twoich potencjalnych klientów poprzez dodanie:
• ciekawych faktów
• oburzającego twierdzenia
• pytania zmuszającego do myślenia
Błąd #8: Nagłówek nie zawiera "następnego kroku"
Nagłówek bez "następnego kroku" jest ślepym zaułkiem.
Jak to poprawić?
Na końcu nagłówka powiedz ludziom co mają zrobić np.:
• czytać dalej
• skrolować
• kliknąć gdzieś
Celem Twojego nagłówka jest nie tylko przyciągnięcie uwagi, ale również zmotywowanie do działania.
Czcionka: