Większość strategii wzrostu wirusowego ma zastosowanie tylko do marek, które mają duży budżet i są gotowe do skalowania.
Jednak Trent Turner, dyrektor ds. marketingu efektywnościowego w Eight Sleep, podzielił się wiedzą o tym jak zmaksymalizować wzrost przy ograniczonym budżecie.
Wszystko sprowadza się to do 5-stopniowej pętli wzrostu, w ramach której możesz zacząć działać i Ty.
#1. Współpracuj z influencerami, aby promować swój produkt
Nie jest to rada zbyt przełomowa, ale z punktu widzenia efektywności kosztowej, jest to najlepszy punkt wyjścia dla młodych marek.
Możesz bowiem upiec dwie pieczenie na jednym ogniu:
• Budować świadomość wśród odbiorców w różnych niszach
• Zyskać kreacje tworzone przez użytkowników (UGC - user-generated content), które można później wykorzystać
Wyszukaj twórców związanych z Twoją niszą i zobacz, kto już publikuje recenzje, a następnie skontaktuj się z nimi. Bądź kreatywny jeśli chodzi o współpracę z influencerami, którzy zazwyczaj nie współpracują z markami z Twojej niszy.
W przypadku Eight Sleep (marka zajmująca się produkcją pokrowców na materace z wbudowanym termostatem) można by pomyśleć, że firma ta powinna współpracować z influencerami zajmującymi się zdrowym stylem życia. TymczasemEight Sleep zdecydowało się na współpracę z całą masą różnych influencerów od sportowców, poprzez osobowości telewizyjne, a na influencerach technologicznych i neuronaukowcach kończąc.
#2. Zamień kreacje najlepszych twórców w płatne reklamy
Zdajesz sobie pewnie sprawę, jak ważne jest testowanie kreacji pod kątem płatnych reklam.
Jednak testowanie = wydawanie pieniędzy.
Jeśli nie możesz sobie jeszcze na to pozwolić, po prostu zamień najlepsze kreacje influencerów w płatne reklamy.
Najlepsze kreacje znajdziesz, sprawdzając, który post twórcy ma największe zaangażowanie, jaki rodzaj treści generuje największy ruch itp.
Jest to mniej ryzykowne, ponieważ już wiesz, która kreacja jest najbardziej skuteczna.
Dodatkowa wskazówka: Wykorzystaj posty twórców jako dowody społeczne na swojej stronie internetowej.
#3. Stwórz niestandardową stronę docelową (landing page), która maksymalnie wykorzysta ruch z reklam oraz od influencerów
Stwórz stronę docelową, która będzie pasowała i nawiązywała do Twojej kreacji reklamowej.
Dzięki temu Twoja strona będzie zoptymalizowana pod kątem osiągnięcia kilku celów:
• dopasowania do kontekstu w oparciu o to, skąd przychodzą użytkownicy
• podkreślenia historii marki i zalet produktu oraz rozbicia ewentualnych obiekcji użytkowników
• przechwytywania e-maili użytkowników do działań remarketingowych
• uzyskania większej liczby korzyści z płatnego ruchu dzięki remarketingowi
Pamiętaj, że większość osób nie dokona zakupu przy pierwszej wizycie. Upewnij się więc, że jesteś przygotowany na "retargetowanie" tych osób.
Zanim uruchomisz jednak reklamy remarketingowe możesz wykorzystać pozyskany adres mailowy od użytkownika wysyłając mu:
• serię maili powitalnych
• mail (maile) związane z porzuceniem koszyka zakupowego
Natomiast jeśli chcesz zwiększyć współczynnik konwersji oraz średnią wartość zamówienia (AOV - Average Order Value) powinieneś skupić się na następujących dwóch obszarach:
#4. Uproszczenie przepływy płatności
Zastanów się, jak możesz zmotywować kupujących do szybszego dokonywania płatności.
Na przykład Eight Sleep oferuje ShopPay jako opcję płatności jednym kliknięciem bezpośrednio na stronie opisu produktu (z doświadczeń Shopify wynika, że Shop Pay może zapewnić nawet 50% lepszą konwersję w porównaniu do realizacji transakcji tradycyjnym sposobem).
Eight Sleep podkreśla również swoją politykę wysyłek, gwarancji i zwrotów, aby usunąć obiekcje w momencie, gdy klienci rozważają zakup.
#5. Cross-Selling i upselling
Podstawowym produktem sprzedawanym przez Eight Sleep są pokrowce na materace, które zapewniają odpowiednią temperaturę podczas spania. Nie oznacza to, że Eight Sleep sprzedaje tylko pokrowce. Wraz z nimi proponują Ci zakup materaca, a użytkownik bez opuszczania strony dowie się, dlaczego warto dodać materac do koszyka zakupowego.
Marketing
Czcionka: