Wyskakujące okienka (pop up) to najprostszy sposób na zbieranie maili użytkowników.
Jednak większość ludzi nie wie, jak stworzyć dobry pop up.
Oto 7 etapowy schemat tworzenia wyskakującego okienka o wysokiej konwersji - gotowa instrukcja wraz z przykładami. Do tego celu wykorzystamy fikcyjną markę o nazwie "LeatherLux", która specjalizuje się w wysokiej jakości akcesoriach skórzanych.
#1. Tytuł
Celem tytułu jest przyciągnięcie uwagi użytkownika.
Tytuł powinien być:
• Krótki
• Jasny (zrozumiały)
• Bezpośredni
• Treściwy (konkretny)
Przykład: Zyskaj 10% zniżki na pierwsze zamówienie!
#2. Treść
Treść zawiera szczegółowe informacje na temat zachęty.
Powinna ona:
• Opisać ofertę
• Wspomnieć, jak to działa
• Zachęcić ludzi do rejestracji
Przykład: Odbierz kupon, zapisując się do newslettera LeatherLux
#3. Formularz
Formularz służy do zbierania informacji o odwiedzającym.
Nie komplikuj tego formularza. Niech będzie jak najprostszy i zawiera tylko konieczne pola (najlepiej tylko jedno - pole do wpisania e-maila). Wykorzystaj placeholder (tekst zastępczy, który ma sugerować co ma w tym polu wstawić użytkownik).
Przykład: [Twój e-mail]
#4. CTA
CTA (wezwanie do działania) na końcu formularza umożliwia użytkownikom przesłanie wiadomości e-mail i zostawienie adresu e-mail.
Niech Twoje CTA będzie:
• Jasne
• Przekonujące
• Użyteczne
• Nie ogólnikowe
• Zorientowane na korzyści
Przykład: Odbierz 10% zniżki
#5. Przycisk "Zamknij"
Przycisk zamknięcia daje możliwość użytkownikowi zamknięcia (wyjścia z) wyskakującego okienka.
Powinien być:
• Widoczny
• Nie rzucający się w oczy (dyskretny)
• Łatwy do kliknięcia
Informacja: Zwykle jest to przycisk w kształcie litery X umieszczony w prawym górnym rogu wyskakującego okienka.
#6. Oprawa graficzna
Grafiki w wyskakującym okienku są elementami, które poprawiają estetyczne wrażanie i zwiększają ich skuteczność.
Możesz tutaj dodać:
• Logo Twojej marki
• Kolory Twojej marki
• GIFy lub emotikony
• Zdjęcia produktów
• Tła
#7. Wyzwalacz
Wyzwalacz to coś, co sprawia, że okienko wyskakuje.
Najczęstsze wyzwalacze to:
• Opóźnienie czasowe (okienko wyskakuje po pewnym czasie jak użytkownik przegląda stronę)
• Zamiar wyjścia (okienko wyskakuje, kiedy użytkownik chce opuścić stronę - przesunie kursorem w górą część ekranu (na pasek adresu)).
• Przewinięcie strony (okienko wyskakuje, kiedy użytkownik przewinie jakiś część strony)
• Załadowanie strony (okienko wyskakuje, kiedy strona się w pełni załaduje)
Przetestuj, który wyzwalacz sprawdza się u Ciebie najlepiej.
A nasz pop up mógłby wyglądać mniej więcej tak:
Czcionka: