Większość marek ma trudności z tworzeniem treści organicznych.
I bądźmy szczerzy, mówienie w kółko o swoich produktach nie jest interesujące.
Jedną z marek, która robi to dobrze, jest Oto Mid-Day Squares. Pisałem już na temat tej marki i o tym jak zdobywa rynek tutaj, a dzisiaj będzie na temat ich unikalnego podejścia do tworzenia treści.
Pozyskuj fanów, a nie tylko obserwujących
Strategia treści Mid-Day Squares koncentruje się wokół jednego kluczowego celu: zdobywania fanów, a nie tylko gromadzenia obserwujących.
Firma stosuje wewnętrzne wskaźnik KPI, które determinują wszystkie decyzje firmy dotyczące treści: "Czy ta treść pozwoli pozyskać fana?".
Ludzie z Mid-Day Squares zdają sobie sprawę, że pogoń za odsłonami lub próba ogrania algorytmów mediów społecznościowych to z góry przegrana walka. W końcu algorytm zmusi cię do dostosowania się do średniej, co spowoduje, że Twoje treści nie będą się niczym różnić od wszystkich innych treści. Tak można przyciągnąć uwagę na krótko, ale nie da się tak gromadzić wokół marki prawdziwych fanów.
Dlatego Mid-Day Squares dąży do tego, by być czymś wyjątkowym.
Dzielą się jedyną w swoim rodzaju podróżą. Nie tylko sprzedają czekoladę, ale zapraszają ludzi do bycia częścią ich historii.
Przyjrzyjmy się formule ich strategii treści.
Strategia treści: Mieszanka śmiałej wizji, nieupiększonej rzeczywistości i wiarygodnych podróży
Strategia treści, która pozwala Mid-Day Squares przyciągać do siebie prawdziwych fanów sprowadza się do trzech kluczowych elementów:
• Odważna wizja Elona Muska: Podobnie jak Elon Musk, założyciele Mid-Day Squares są odważni i nie boją się mówić tego, co myślą. Przedstawiają swoje śmiałe cele i dzielą się swoimi przemyśleniami i opiniami, dzięki czemu ludzie wiedzą, za czym się opowiadają. Ta śmiałość przykuwa uwagę i przyciąga ludzi.
• Nieupiększona rzeczywistość Kardashianów: Kardashianowie są znani z transparentnej, niczym nieskrępowanej rzeczywistości telewizyjnej (w końcu tworzą. reality TV). Mid-Day Squares wprowadza to podejście do swoich treści, dzieląc się surowymi, zakulisowymi historiami marki i ich codziennym życiem - a nie tylko dopracowanymi do perfekcji najważniejszymi wydarzeniami. Ta autentyczność tworzy głęboką więź z odbiorcami.
• Wiarygodne podróże Shark Tank: Ludzie uwielbiają Shark Tank, ponieważ historie założycieli są wiarygodne, ludzie się z nimi utożsamiają (są im bliskie) oraz inspirują ludzi do kibicowania słabszym. Mid-Day Squares wykorzystuje to, dzieląc się własną podróżą przedsiębiorcy, wraz ze wszystkimi zmaganiami i triumfami. To sprawia, że ludzie są podekscytowani ścieżką rozwoju marki i interesują się jej losem.
Rozumieją również, że treść musi sprawić, że użytkownik coś poczuje.
Może to być szczęście, dyskomfort lub motywacja.
Emocje są tym, co sprawia, że ludzie zwracają na nich uwagę i wracają po więcej.
Niezależnie od tego, czy jest to ekscytacja związana z wprowadzeniem nowego produktu na rynek, frustracja związana z niepowodzeniem produkcji, czy satysfakcja z pokonania wyzwania, Mid-Day Squares zachęca odbiorców do odczuwania tych emocji.
Każdy dzień to okazja do tworzenia treści, ale trzeba robić fajne rzeczy
Mid-Day Squares rozumie, że każdy dzień to nowa okazja do tworzenia atrakcyjnych treści, ale tylko wtedy, gdy robisz coś, o czym warto mówić.
Ich pracownicy nie siedzą bezczynnie, czekając na ciekawe wydarzenia. Zamiast tego aktywnie angażują się w rzeczy, które stwarzają możliwości tworzenia treści np.:
• Prowadzenie prac badawczo-rozwojowych i tworzenie ambitnych nowych smaków
• Stworzenie utworu "disco" i teledysku, aby odegrać się na Hershey's (bezpośrednia konkurencja)
• Odręczne pisanie listów do klientów
• Wyznaczanie ambitnych celów, takich jak sprzedaż 16 000 batonów w ciągu 72 godzin
Każdy z tych czynności jest nie tylko okazją do tworzenia treści, ale także nowym rozdziałem w trwającej historii Mid-Day Squares. Konsekwentnie dążąc do robienia fajnych, nowych rzeczy, zapewniają, że zawsze mają coś do przekazania swoim odbiorcom.
Jak Mid-Day Squares przekształca to, co się dzieje, w świetne treści wideo?
Nie tylko dzielą się wydarzeniami, ale przekształcają je w fascynujące narracje, które przyciągają uwagę odbiorców.
Swoje historie przedstawiają głównie jako podróże bohaterów:
• Jakie wyzwanie stoi przed marką?
• Jakie przeszkody musi pokonać?
• W jaki sposób ich historia prowadzi od trudności do sukcesu?
A oto przykład:
• W jednym z magazynów Mid-Day Squares doszło do awarii chłodzenia i czekolada tam znajdująca mogła się roztopić.
• To oznaczałoby stratę w wysokości 300 tys. dolarów.
• Musieli znaleźć sposób na zachowanie zapasów.
• Założyciele poszli do magazynu i ręcznie przenieśli zapasy do innego składu magazynowego.
Czas na krótkie podsumowanie. Jeśli chcesz ulepszyć swoją strategię dotyczącą treści organicznych, skorzystaj z tych lekcji od Mid-Day Squares:
1.Twórz treści, aby zdobyć prawdziwych fanów.
2.Staraj się być wyjątkowy (inni niż wszyscy).
3.Nie bój się dzielić odważną wizją.
4.Pokazuj to, co dzieje się za kulisami.
5.Nie bój się dzielić niewygodnymi realiami budowania biznesu.
6.Traktuj każdy dzień jako okazję do opowiadania historii.
7.Stań się bohaterem tej historii.
Czcionka: