Kto lepiej zareklamuje Twój produkt: influencer czy celebryta?

Czcionka:

Szukasz kogoś, kto będzie promował Twój produkt. Czy powinieneś wybrać influencera czy znanego celebrytę?

Na przykład, kto byłby bardziej skuteczny w promowaniu odplamiacza do prania:
• Mama zajmująca się domem, publikująca treści o swoim życiu rodzinnym, przygotowywaniu posiłków dla swojej rodziny i sposobach radzenia sobie w domu.
• Gwiazda najnowszego serialu, o którym teraz wszyscy rozmawiają.

Nowe badania przeprowadzone przez Uniwersytet w Tilburgu dają nam odpowiedź.

Wskazówka

Influencerzy związani z produktem są bardziej skuteczni jeśli chodzi o reklamowanie produktu niż celebryci.

Rekomendacja

Jeśli chcesz promować swój produkt, współpracuj z influencerami, z którymi można się identyfikować i którzy prawdopodobnie używają Twojego produktu. Są oni bardziej skuteczni niż celebryci (np. znany aktor lub modelka).

Ludzie będą bardziej skłonni do zakupu jeśli produkt reklamuje influencer związany z produktem niż znana osobistość (celebryta) niepowiązana z produktem.

Wnioski

Rekomendacje influencerów są bardziej skuteczne w zwiększaniu intencji zakupowych niż rekomendacje celebrytów.

W ramach przeprowadzonych dwóch eksperymentów badacze odkryli, że gdy produkt był polecany przez influencera (a nie celebrytę), ludzie częściej deklarowali, że kupią:
• koktajl proteinowy (+59,7%), gdy był promowany przez influencerkę fitness Kaylę Itsines w porównaniu z holenderską hokeistką Fatimą Moreira de Melo;
• zegarek (+15,6%), gdy promowała go influencerka modowa Danielle Bernstein w porównaniu z celebrytką Kendall Jenner;
• krem nawilżający (+15,1%), gdy był promowany przez influencerkę Serenę Verbon w porównaniu z supermodelką Kate Moss;
• mikser stojący (+9,6%), gdy promowała go influencerka kulinarna Gaby Dalkin w porównaniu ze znaną z telewizji szefową kuchni Rachel Ray.

Efekt ten utrzymuje się tylko wtedy, gdy istnieje dopasowanie między produktem a influencerem wykorzystywanym do jego promocji.

Dlaczego to działa?

Uważamy influencerów za podobnych do nas samych, podczas gdy celebrytów uważamy za wzór, do którego dążymy.

Dlatego uważamy, że z influencerami można się łatwiej utożsamić, przywiązując większą wagę do ich rekomendacji, ponieważ zakładamy, że mają podobny gust jak my.

Jesteśmy również coraz bardziej świadomi tego, że celebrytom zazwyczaj płaci się za rekomendacje, co sprawia, że mniej ufamy ich opiniom na temat produktów.