Seth Godin (guru od marketingu) powiedział kiedyś:
"Ludzie nie wierzą w to, co im mówisz. Rzadko wierzą w to, co im pokazujesz. Często wierzą w to, co mówią im przyjaciele. Zawsze wierzą w to, co sami sobie mówią."
Public Relations (PR) wydaje się archaicznym narzędziem w dzisiejszym świecie mediów społecznościowych. Jednak to dobry PR świadczy o zaufaniu. A to dlatego, że to nie Ty mówisz klientowi, jaki jesteś świetny, to mówi to ktoś inny.
Budowanie odpowiedniego PR i rozpoznawalności marki wymaga jednak czasu i pieniędzy, którymi mniejsze firmy nie zawsze dysponują.
Jest jednak kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby o Twojej marce mówiono:
#1. Twórz niezapomniane chwile
Jeśli dobrze opowiesz swoją historię, możesz stworzyć szum wokół swojej marki i przyciągnąć uwagę większych źródeł. Wzmianki prasowe w mediach pojawią się wtedy w naturalny sposób.
Surreal Cereal (płatki śniadaniowe) zrobiło genialną reklamę outdoorową. Oto przykład jednego z billboardów:
W swoich reklamach pokazali, że otrzymali "oficjalne" rekomendacje produktów od 4 bardzo znanych osób: Sereny Williams, Michaela Jordana, Dwayne'a Johnsona i Ronaldo.
Haczyk: to byli tylko ludzie o takich samych nazwiskach jak te światowe gwiazdy.
W każdym bądź razie o marce zrobiło się bardzo głośno (szykowały się nawet pozwy prawne). Ich kreacje trafiły do mediów społecznościowych, newsletterów i blogów. W końcu przyciągnęły uwagę takich gigantów wydawniczych jak Ad Age i AdWeek.
Celem było tutaj nakłonienie mniejszych blogerów lub właścicieli mniejszych kont w mediach społecznościowych do napisania o Tobie. Następnie proces ten powtarzasz, aż pojawisz się w wiadomościach głównego nurtu (o tej strategii wspomniał również Ryan Holiday w swojej książce "Zaufaj mi, jestem kłamcą").
#2. Whitelisting
Whitelisting oznacza promowanie treści na zewnętrznej platformie medialnej.
Na przykład marka Milani zamiast chwalić się tym, jak świetny jest ich nowy tusz do rzęs na swoich konta marki w mediach społecznościowych, opublikowało reklamę za pośrednictwem kanałów należących do Byrdie.
W tym wszystkim chodzi o to, abyś pozwolił innym mówić w Twoim imieniu do odbiorców (abyś nie był tym, który bezpośrednio im sprzedaje).
#3. Opinie i recenzje klientów
Jeśli chodzi o przekonywanie klientów do zakupu, żaden dowód społeczny nie jest bardziej skuteczny niż prawdziwe recenzje klientów.
Oczywiście najlepiej jest docierać do obecnych klientów, aby uzyskać od nich recenzje produktów. Można to zrobić także w mniej konwencjonalny sposób:
• Na przykład Soft Services rekrutuje testerów do nowych produktów przed ich premierą. W ten sposób, gdy produkt zostaje wprowadzony na rynek, na stronie są już dostępne opinie testerów, które pomagają klientom podjąć decyzję zakupową.
• Niektóre marki współpracują z Things Testing - stroną, której celem jest zbieranie prawdziwych recenzji od prawdziwych ludzi.
Czcionka: