Jeśli poważnie traktujesz mailing jako kanał sprzedażowy, to powinieneś zastanowić się dobrze na konstrukcją swoich maili powitalnych. Mówimy tutaj o sytuacji, że jakiś użytkownik zapisuję się na Twoją listę mailingową (np. na Twój newsletter), a więc będzie otrzymywał od Ciebie wiadomości drogą mailową. Ten pierwszy lub pierwsze maile, które do niego wyślesz, będą kluczowe dla Twojej przyszłej sprzedaży. I ten mail lub te maile nazwiemy na potrzeby tego wpisu mailami powitalnymi.
Pierwsze pytanie jakie się nasuwa to ile powinno być tych maili powitalnych? Jeden, dwa, a może sto. Pewnie zależeć to będzie od tego co sprzedajesz i czym się zajmujesz, ale ogólnie z naszych testów wychodzi, że seria kilku maili jest dużo lepsza niż jeden mail powitalny.
Dłuższa seria powitalna pozwala Ci na:
• zbudowanie zaufania swoich odbiorców
• opowiedzenie historii Twojego produktu lub marki
• opracowanie odpowiedzi na ewentualne skargi lub obawy odbiorców
• stworzenie więcej okazji sprzedażowych
Dobra powitalna powinna mieć długość 5-7 maili, rozłożonych w ciągu jednego tygodnia.
A oto co należy w tych mailach wysyłać:
1.Mail dotyczący rozwiązywania problemów
Czy twój produkt lub usługa pomogły rozwiązać problem, który sam miałeś? Jeśli tak, podziel się szczegółami tego problemu w mailu - najlepiej poprzez historię. Pomoże Ci to w budowaniu więzi z odbiorcami i sprawi, że będą się oni mogli z Tobą utożsamiać.
Przykład: Jeśli sprzedajesz cyfrowy kurs o tym, jak uruchomić płatne reklamy, to możesz wspomnieć o tym, że dotychczas Twoje reklamy nie działały dobrze, wyrzucałeś pieniądze w błoto, przepalałeś budżety reklamowe itp. Aż w końcu opracowałeś [produkt], który pomógł rozwiązać wszystkie te problemy, oszczędzając czas i pieniądze.
2.Mail sprzedawcy marzeń
Twoich subskrybentów interesuje przede wszystkim to, co oni z tego będą mieli i jakie korzyści im przyniesie Twój produkt lub usługa. Stwórz więc kolejny mail ze świetną historią. Tyle, że ten mail ma sprzedawać marzenia.
Czy Twoi subskrybenci będą mieli dzięki Twojemu produktowi/usłudze więcej czasu? Będą mieli więcej pieniędzy w kieszeni? Staną się dzięki temu mądrzejsi i będą lepsi w tym co robią?
"Namaluj" obraz tego, jak poprawi się życie Twojego czytelnika, jeśli skorzysta z Twojego produktu lub usługi.
3.Mail z referencjami
Ludzie mają dość fałszywych recenzji tworzony głównie przez boty internetowe. Oni chcą zobaczyć prawdziwe referencje i opinie - takie napisane przez ludzi. Dowód społeczny ma bowiem ogromny wpływ na budowanie zaufania i autorytetu w Twojej marce.
Nie bój się więc prosić obecnych klientów o referencje. Jeśli oferujesz zabójczy produkt/usługę, większość ludzi będzie z tego zadowolona.
Podkreśl te referencje w swoim mailu.
4.Mail z próbką działania produktu
Zanim ktoś wyciągnie swój portfel, aby dokonać zakupu, będzie chciał zobaczyć, co dostanie w zamian.
Stwórz maila, który podkreśli, co Twój produkt/usługa ma do zaoferowania.
Przykład: Jeśli sprzedajesz kurs, zrób szybkie video pokazujące co jest w środku. Jeśli jesteś trenerem, nagraj krótki filmik pokazujący, co jest zawarte w sesji treningowej z Tobą.
5.Mail zachęcający ludzi
Aby przygotować tego maila będziesz musiał przejrzeć strony swoich konkurentów (przynajmniej 3-5). Przeczytaj opinie ludzi i wynotuj te negatywne, a następnie przygotuj odpowiedzi na nie. Do każdej z tych negatywnych opinii opracuj odpowiedź, która pokaże użytkownikom, jak Twój produkt lub usługa rozwiązuje ten problem i przedstaw swój produkt lub usługę jako lepszą opcję dla rozwiązań konkurencji.
Stwórz wtedy maila w stylu najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi do nich (FAQ).
Mail z pytaniami i odpowiedziami na typowe problemy jakie może napotkać klient pomoże złagodzić wszelkie obawy jakie Twoi subskrybenci mieli w przeszłości z konkurencją i pozycjonować Cię jako rozwiązanie.
Czcionka: