Jeśli marzy Ci się stworzenie popularnego profilu w mediach społecznościowych takich jak LinkedIn czy X (dawny Twitter) i generować w ten sposób leady to potrzebujesz 3 rzeczy:
• Wartościowych treści
• Czasu
• Konsekwencji (regularności)
Jeśli na przykład udostępniasz mnóstwo wartościowych treści, ale publikujesz tylko raz w miesiącu, to raczej nie rozwiniesz swojego konta. Jeśli nie będziesz dostarczać wartościowych treści, to też nie masz na to szans. Pamiętaj też, że popularnego profilu w social mediach nie stworzy się z dnia na dzień - do tego potrzeba czasu i wspomnianej wcześniej regularności w dostarczaniu wartości.
Chase Dimond w swoim newsletterze podzielił się swoimi przemyśleniami odnośnie regularności w publikowaniu postów na LinkedIn. Dzięki nim będziesz w stanie publikować nawet przez 7 dni w tygodniu i to nawet wtedy, jeśli nie masz zbyt dużo czasu. Te same wskazówki można z powodzeniem stosować dla platformy X (Twitter).
Wskazówka #1: Twórz treści partiami
Warto przygotowywać od razu treści na cały tydzień z wyprzedzeniem. W ten sposób unikniesz sytuacji, że jeśli wydarzy się coś nieoczekiwanego, to nie będziesz miał czasu zamieścić posta w mediach społecznościowych.
Średnio napisanie posta zajmuje 25-30 minut. Zarezerwuj sobie w tygodniu około 3-4 godzin, na napisanie 7 postów.
Praktyczna zasada: zawsze dawaj sobie więcej czasu niż myślisz.
Jeśli przeraża Cię wizja spędzenia 3-4 godzin na pisanie treści za jednym razem, to pisz 1-2 posty dziennie, ale z wyprzedzeniem (tak, abyś miał zapas gotowych postów do publikacji).
Wskazówka #2: Wykorzystaj stare treści
Nie musisz pisać treści od zera - możesz wykorzystać starą treść w inny sposób.
Jeśli zrobisz to dobrze, nikt tego nie zauważy (a przynajmniej się tym nie przejmie).
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że masz już mnóstwo istniejących treści, nie zdając sobie z tego sprawy:
• Wywiady podcastowe: Udostępnij ciekawy cytat lub zaskakujący wgląd z odcinka, w którym brałeś udział.
• Blog: Podsumuj kluczowy punkt z wpisu na blogu.
• Newsletter: Podsumuj ostatni numer.
• Rozmowy z klientami: Podziel się tym, nad czym pracujesz, jeśli możesz (lub anonimowo podziel się strategiami, które aktywnie stosujesz, aby osiągnąć wyniki).
• Rozmowy sprzedażowe: Napisz post na temat częstych zastrzeżeń i sposobów ich rozwiązywania.
• Wewnętrzne dokumenty: Podziel się swoimi procesami.
Zrób szybki inwentarz tych rzeczy. Poszukaj grup pomysłów, takich jak: historie, porady, wskazówki, triki (haki) itp. Następnie przekształć/przeformatuj te pomysły na posty np. na LinkedIn.
Wskazówka #3: Prowadź bieżącą listę pomysłów
Nigdy nie zaczynaj pisania od pustej strony - wtedy napisanie posta zajmie Ci pewnie 10 razy dłużej.
Zawsze siadaj do pisania z pomysłem w głowie. A żeby mieć stały dopływ pomysłów, to musisz prowadzić notatki i je zapisywać.
Notuj pomysły, gdy np.:
• Uzyskasz wynik dla klienta
• Nauczysz się czegoś nowego
• Udzielisz porady
• Rozwiążesz czyjś problem.
• Spotkasz się z zabawną historią
W ten sposób będziesz mieć pomysły, z których możesz wybierać.
Żaden pomysł nie jest zły - zapisz wszystkie pomysły, a później będziesz mógł je wyselekcjonować.
Wskazówka #4: Zaplanuj swoje posty na cały tydzień
Jeśli tworzysz treści partiami, to zaplanuj publikację tych postów. Doskonale nadają się do tego narzędzia takie jak Taplio (dla LinkedIn) lub Tweet Hunter (dla X/Twittera). Mają one kilka świetnych funkcji AI, które pomagają szybciej pisać treści. Ułatwiają też komentowanie i angażowanie się w posty.
Wskazówka #5: Uczyń publikowanie postów priorytetem
Ale jeśli chcesz rozwijać swoje konto na LinkedIn lub X i pozyskiwać z niego klientów, musisz nadać temu priorytet. W przeciwnym razie będzie to stratą czasu.
LinkedIn i X to obecnie najlepsze platformy mediów społecznościowych do pozyskiwania klientów B2B.
Marketing
Czcionka: