Jak publikować codziennie w social mediach nawet jeśli nie masz czasu?

Czcionka:

Jeśli marzy Ci się stworzenie popularnego profilu w mediach społecznościowych takich jak LinkedIn czy X (dawny Twitter) i generować w ten sposób leady to potrzebujesz 3 rzeczy:
• Wartościowych treści
• Czasu
• Konsekwencji (regularności)

Jeśli na przykład udostępniasz mnóstwo wartościowych treści, ale publikujesz tylko raz w miesiącu, to raczej nie rozwiniesz swojego konta. Jeśli nie będziesz dostarczać wartościowych treści, to też nie masz na to szans. Pamiętaj też, że popularnego profilu w social mediach nie stworzy się z dnia na dzień - do tego potrzeba czasu i wspomnianej wcześniej regularności w dostarczaniu wartości.

Chase Dimond w swoim newsletterze podzielił się swoimi przemyśleniami odnośnie regularności w publikowaniu postów na LinkedIn. Dzięki nim będziesz w stanie publikować nawet przez 7 dni w tygodniu i to nawet wtedy, jeśli nie masz zbyt dużo czasu. Te same wskazówki można z powodzeniem stosować dla platformy X (Twitter).

Wskazówka #1: Twórz treści partiami

Warto przygotowywać od razu treści na cały tydzień z wyprzedzeniem. W ten sposób unikniesz sytuacji, że jeśli wydarzy się coś nieoczekiwanego, to nie będziesz miał czasu zamieścić posta w mediach społecznościowych.

Średnio napisanie posta zajmuje 25-30 minut. Zarezerwuj sobie w tygodniu około 3-4 godzin, na napisanie 7 postów.

Praktyczna zasada: zawsze dawaj sobie więcej czasu niż myślisz.

Jeśli przeraża Cię wizja spędzenia 3-4 godzin na pisanie treści za jednym razem, to pisz 1-2 posty dziennie, ale z wyprzedzeniem (tak, abyś miał zapas gotowych postów do publikacji).

Wskazówka #2: Wykorzystaj stare treści

Nie musisz pisać treści od zera - możesz wykorzystać starą treść w inny sposób.

Jeśli zrobisz to dobrze, nikt tego nie zauważy (a przynajmniej się tym nie przejmie).

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że masz już mnóstwo istniejących treści, nie zdając sobie z tego sprawy:
Wywiady podcastowe: Udostępnij ciekawy cytat lub zaskakujący wgląd z odcinka, w którym brałeś udział.
Blog: Podsumuj kluczowy punkt z wpisu na blogu.
Newsletter: Podsumuj ostatni numer.
Rozmowy z klientami: Podziel się tym, nad czym pracujesz, jeśli możesz (lub anonimowo podziel się strategiami, które aktywnie stosujesz, aby osiągnąć wyniki).
Rozmowy sprzedażowe: Napisz post na temat częstych zastrzeżeń i sposobów ich rozwiązywania.
Wewnętrzne dokumenty: Podziel się swoimi procesami.

Zrób szybki inwentarz tych rzeczy. Poszukaj grup pomysłów, takich jak: historie, porady, wskazówki, triki (haki) itp. Następnie przekształć/przeformatuj te pomysły na posty np. na LinkedIn.

Wskazówka #3: Prowadź bieżącą listę pomysłów

Nigdy nie zaczynaj pisania od pustej strony - wtedy napisanie posta zajmie Ci pewnie 10 razy dłużej.

Zawsze siadaj do pisania z pomysłem w głowie. A żeby mieć stały dopływ pomysłów, to musisz prowadzić notatki i je zapisywać.

Notuj pomysły, gdy np.:
• Uzyskasz wynik dla klienta
• Nauczysz się czegoś nowego
• Udzielisz porady
• Rozwiążesz czyjś problem.
• Spotkasz się z zabawną historią

W ten sposób będziesz mieć pomysły, z których możesz wybierać.

Żaden pomysł nie jest zły - zapisz wszystkie pomysły, a później będziesz mógł je wyselekcjonować.

Wskazówka #4: Zaplanuj swoje posty na cały tydzień

Jeśli tworzysz treści partiami, to zaplanuj publikację tych postów. Doskonale nadają się do tego narzędzia takie jak Taplio (dla LinkedIn) lub Tweet Hunter (dla X/Twittera). Mają one kilka świetnych funkcji AI, które pomagają szybciej pisać treści. Ułatwiają też komentowanie i angażowanie się w posty.

Wskazówka #5: Uczyń publikowanie postów priorytetem

Ale jeśli chcesz rozwijać swoje konto na LinkedIn lub X i pozyskiwać z niego klientów, musisz nadać temu priorytet. W przeciwnym razie będzie to stratą czasu.

LinkedIn i X to obecnie najlepsze platformy mediów społecznościowych do pozyskiwania klientów B2B.