Magic Mind czyli jak wyróżnić się na konkurencyjnym rynku

Czcionka:

Bardzo ciężko się wyróżnić na konkurencyjnym rynku. A z takim rynkiem na pewno mamy do czynienia w przypadku suplementów diety.

No chyba, że masz genialną strategię - taką jaką miała marka Magic Mind, która przebojem przebiła się na tym rynku i teraz generuje 8-cyfrowe przychody.

Dowiedz się zatem, jak wyróżnić się na konkurencyjnym rynku czyli poznaj strategię Magic Mind.

#1. Wprowadź markę przed produktem

James Beshara, założyciel Magic Mind, zmagał się z chorobą serca. Dlatego chciał znaleźć zdrowszą alternatywę dla kofeiny, od której był uzależniony, a która to pozwalała mu być produktywnym.

Poszukiwania te sprawiły, że szybko stał się ekspertem w dziedzinie nootropów wśród wielu przedsiębiorców, operatorów i inwestorów na wczesnym etapie rozwoju w Dolinie Krzemowej.

Dzięki tym badaniom oraz współpracy z lekarzami i naukowcami, James Beshara napisał książkę o zdrowiu i żywieniu zatytułowaną "Beyond Coffee", która stała się bestsellerem na Amazonie.

Zbudował również organicznie grono ponad 11 000 obserwujących na Instagramie i zdobył reputację kluczowego lidera opinii w tej dziedzinie. I to wszystko przed wprowadzeniem swojego produktu na rynek.

Dzięki temu wszystkiemu jego firma Magic Mind, która powstała w 2020 roku, miała już pewien rozpęd na samym początku działalności. W ciągu zaledwie pierwszych 5 miesięcy firma osiągnęła przychód w wysokości miliona dolarów.

#2. Bądź pierwszy w swojej kategorii

Kiedy Magic Mind wystartował w 2020 roku, istniało wiele opcji w kategorii zdrowych alternatyw dla kawy.

Zamiast więc rywalizować łeb w łeb o kawałek tortu na tym rynku, Magic Mind stworzył nową kategorię i zaczął się pozycjonować jako pierwszy produkt w kategorii "napój zwiększający produktywność".

W przeciwieństwie do innych marek z podobnymi produktami, które skupiają się na przekazach związanych ze zdrowym stylem życia, takich jak "dodaje energii", Magic Mind skoncentrował się na produktywności czyli np. jak ich suplement może pomóc Ci "uporać się z listą zadań" i "osiągnąć swoje cele".

Ich plan subskrypcji jest nawet nazywany "planem produktywności".

Ta strategia pozycjonowania dała im natychmiastową przewagę konkurencyjną w zakresie rozpoznawalności marki.

"Lepsze jest bycie pierwszym w umyśle niż pierwszym na rynku." - Trout i Ries

Jeśli nie możesz być pierwszy w danej kategorii, stwórz nową.

#3. Optymalizacja lejka sprzedażowego

Wisienką na torcie jest zoptymalizowany lejek sprzedażowy. Oto co robią:

Magic Mind wykorzystuje treści generowane przez podcasty jako swój charakterystyczny format reklamy, gdzie korzyści z produktu są subtelnie wplecione w rozmowę.

• Kierują ludzi do różnych artykułów reklamowych w zależności od unikalnych potrzeb klientów.

• Produkty Magic Mind nie są tanie. Aby więc zachęcić ludzi do zakupu i zdjąć z nich ryzyko zakupowe, wprowadzili gwarancję satysfakcji - klient ma 100 dni na zwrócenie produktu i otrzyma zwrot pieniędzy.

• Wykorzystują mnóstwo dowodów społecznych: tweety, recenzje klientów i treści generowane przez użytkowników – wszystko to na jednej stronie.

• Wykorzystują sprzedaż pakietową i inne taktyki cenowe:
-Kotwiczenie ceny: jednorazowy koszt sprawia, że ​​miesięczny pakiet 30 produktów wygląda na świetną okazję;
-Nieokrągłe ceny: produkt za $97,50 wygląda dużo taniej niż ten za $100;
-Efekt centralnej sceny: najważniejszy lub najdroższy przedmiot znajduje się w środku, dzięki czemu przyciąga najwięcej uwagi, wydając się najlepszym wyborem;
-Efekt przynęty: trzecia opcja nie jest tak dobra jak dwie pierwsze, co sprawia, że te dwie wyglądają na najlepsze oferty;
-Obniżanie sugerowanej ceny detalicznej: sprawia, że wygląda to na rabat;
-Ramowanie ceny: sprawia, że ​​cena wydaje się niższa i bardziej przystępna.

Strategie cenowe