Dzisiejsze case study dotyczy… przycisków.
I zaufaj mi - to ważniejsze niż myślisz. Dobrze zaprojektowany przycisk CTA (call to action czyli wezwania do działania) ma ogromny wpływ na konwersję.
Poznaj zatem 4 wskazówki dotyczące tworzenia skutecznych przycisków CTA:
#1. Miękkie i twarde CTA
Twoje wezwanie do działania powinno być dopasowane do ścieżki zakupowej klienta.
Jeśli ktoś po raz pierwszy wchodzi w interakcję z Twoją marką (strona główna, reklama, artykuł itp.), przycisk CTA "Kup teraz" jest zbyt bezpośredni, a wręcz ma charakter rozkazu. To tak, jakby pominąć wszystkie randki z dziewczyną i od razu poprosić ją, aby została Twoją żoną.
Na tym etapie przycisk "Dowiedz się więcej" jest o wiele bardziej odpowiedni i daje odwiedzającym poczucie, że decyzja należy do nich (w przeciwieństwie do przycisku "Kup teraz").
Miękkie CTA - przykłady:
• Pokaż więcej
• Dowiedz się więcej
• Odkryj
• Porównaj (np. pozycje, elementy, przedmioty)
• Poznaj/zobacz funkcje
• Zobacz produkt
• Przeglądaj kolekcję
Twarde CTA - przykłady:
• Kup teraz
• Dodaj do koszyka
• Zakup
• Poproś o ofertę
• Uzyskaj dostęp
• Dokonaj wyboru
#2. Kolory i czytelność
Używaj kolorów, które odróżniają się od tła. Jeśli chcesz sprawdzić kontrast, to możesz użyć tego narzędzia.
Używaj grubej i czytelnej czcionki.
#3. Przyciski "Sticky"
Przycisk "Sticky" to taki "samoprzylepny" przycisk, który jest zawsze widoczny (pozostaje w zasięgu wzroku użytkownika podczas przewijania strony).
Trzeba umieć z nich jednak korzystać, bo nieumiejętne ich stosowanie może spowodować odwrotny efekt czyli spadek konwersji.
Oto kilka rzeczy, które warto wziąć pod uwagę:
• Upewnij się, że przycisk wyróżnia się od reszty strony
• Niech będzie uzupełnieniem rzeczywistego przycisku dodawania do koszyka.
• Powinien pojawiać się po przewinięciu określonej ilości strony
Oto kilka rzeczy, które możesz spróbować dodać do swojego "lepkiego" przycisku "Dodaj do koszyka:
• Odwrócenie ryzyka (gwarancje)
• Korzyści związane z wysyłką (łatwe zwroty, bezpłatna wysyłka, szybka wysyłka itp.)
• Dowód społeczny (liczba klientów, liczba sprzedanych produktów, liczba ocen 5*, referencje, nagrody)
#4. Ikonki
To czy warto dodać ikonkę (np. koszyka do przycisku "Dodaj do koszyka") powinno być najpierw przetestowane (test A/B). Dodanie ikonek na przycisku może bowiem poprawić, ale też pogorszyć konwersję. Dlatego warto to testować.
Podsumowanie: W przypadku CTA proste zmiany mogą oznaczać diametralnie różne wyniki.
Czcionka: