Jak wybrać kolorystykę swojej marki?

Czcionka:

Niewielka zmiana w kolorach używanych przez markę może zmienić sposób, w jaki ludzie ją postrzegają, a w konsekwencji prawdopodobieństwo, że zostaną jej klientami.

Na przykład, możesz chcieć, aby Twoja marka była postrzegana jako:
• Elegancka i wyrafinowana
• Kompetentna i niezawodna
• Zabawna i ekscytująca
• Żądna przygód i odważna

Każda z tych cech ma swój odpowiedni kolor.

A oto co odkryli naukowcy:

Rekomendacja

Używaj kolorów marki, które odpowiadają temu, jak chcesz być postrzegany:
Niebieski sprawia, że wydajesz się kompetentny
Czerwony sprawia, że marka wydaje się bardziej ekscytująca
Czarny, fioletowy i różowy sprawiają, że marka jest postrzegana jako wyrafinowana lub luksusowa.
Brązowy sprawia, że marka kojarzy się z siłą, mocą i trwałością

Odcień koloru również ma znaczenie. Im bardziej nasycone są kolory Twojej marki, tym bardziej będzie ona postrzegana jako silna i solidna.

Wnioski

Określone kolory na opakowaniach i w logo marki odgrywają ważną rolę w budowaniu wizerunku tożsamości marki w umysłach ludzi.

W ramach czterech eksperymentów naukowcy odkryli, że:

• Wykorzystanie kolorowego logo marki, zamiast logotypu w kolorach szarości (czrno-białe), sprawia, że ludzie odbierają markę o 53% silniejszą:
Czerwony jest uznawany za ekscytujący
Niebieski jest uznawany za kompetentny
Czarny, różowy i fioletowy są kojarzone z wyrafinowaniem
Pomarańczowy jest uznawany za mało wyrafinowany
Brązowy jest uznawany za silny, solidny i związany z naturą

• Kolory o wysokim nasyceniu (żywe, z dużą ilością pigmentu) są postrzegane jako mocniejsze i bardziej niezawodne.

• Kolory o niskim nasyceniu (wyblakłe) lub zawierające dużo koloru białego są postrzegane jako bardziej delikatne i wyrafinowane.

• Osoby poszukujące trwałego, mocnego lub solidnie wykonanego produktu były 3,32 razy bardziej skłonne do zakupu prezerwatywy, gdy była reklamowana w kolorze czerwonym o wysokim nasyceniu.

• Natomiast osoby poszukujące produktów eleganckich, atrakcyjnych lub wyrafinowanych były 2,63 razy bardziej skłonne do zakupu produktu, jeśli był on w odcieniach fioletu, o niskim nasyceniu kolorów lub w jasnych (pastelowych) kolorach.

Dlaczego to działa?

Kiedy patrzymy na kolory w naszych umysłach wyzwalają się różne emocje:
Czerwony przyciąga uwagę i wywołuje ekscytację.
Brąz kojarzy się z ziemią i wywołuje wrażenie naturalności, związków z przyrodą oraz powagi.
Niebieski kojarzy się z inteligencją, zaufaniem i efektywnością.
Czarny wywołuje skojarzenia z przepychem i wysokim statusem.
• Ponieważ róż jest uznawany za delikatniejszy, bardziej kobiecy kolor, wywołuje skojarzenia związane z wyrafinowaniem, natomiast fiolet postrzegany jest jako bardziej dostojny i majestatyczny ze względu na dawne skojarzenia z rodziną królewską.

Odczuwamy większą ekscytację, patrząc na kolory o wyższym nasyceniu, podczas gdy kolory pastelowe dają odwrotny efekt.