9-etapowy proces pisania tekstów o wysokiej konwersji

Czcionka:

Chase Dimond, który prowadzi agencję marketingową i specjalizuje się w copywritingu, pokazał 9-etapowy proces pisania treści, które generują wysoką konwersję. Z tej procedury korzystają również jego pracownicy. Oto ona:

#1. Określ swój cel

Określ, co chcesz osiągnąć za pomocą swojego tekstu:
• Czy chcesz, aby się zarejestrowali?
• Czy chcesz, aby coś kupili?
• Czy chcesz, aby umówili się na rozmowę?

Cokolwiek to jest, ustal to.

Wszystko, co zrobisz od tego momentu, będzie się wokół tego kręcić.

#2. Przeprowadź badania

Już wiesz, jaki jest Twój cel. Teraz musisz zrozumieć swoją grupę docelową.

Dowiedz się, jakie są ich:
• Upodobania
• Niechęci
• Obawy
• Ambicje
• Problemy
• Cele
• Zastrzeżenia

#3. Ustrukturyzuj to

Teraz musisz stworzyć zarys swojego tekstu.

Istnieje wiele schematów, których możesz użyć:
• AIDA - Attention (Uwaga), Interest (Zainteresowanie), Desire (Pragnienie), Action (Działanie)
• PAS - Problem (Problem), Agitate (Pogłębienie), Solution (Rozwiązanie)
• PASTOR - Problem (Problem), Amplify (Wzmocnienie), Story (Historia), Testimony (Świadectwo/Dowód społeczny), Offer (Oferta), Response (Reakcja)
• Before-After-Bridge - Przed-Połączenie-Po (Opisuje sytuację "przed", "po" i tworzy most, jak osiągnąć ten rezultat)
• Features-Advantages-Benefits - Cechy, Zalety, Korzyści

Wybierz ten, który najlepiej pasuje do rodzaju tekstu, który piszesz (reklama, e-mail, strona docelowa, itp.).

#4. Pisz

Na tym etapie masz już gotowe ramy. Teraz wystarczy wypełnić luki.

Dobra zasada na ten etap: Pisz jak najwięcej.

Nie martw się o edytowanie, skracanie czy poprawianie tego, co napisałeś. Do tego przejdziemy później.

#5. Zrób sobie przerwę

Po napisaniu pierwszej wersji twojego tekstu, twój umysł będzie zmęczony.

Musisz się zresetować.

Aby to zrobić, możesz:
• Pójść na siłownię
• Zjeść lunch
• Wypić kawę
• Pójść na spacer
• Pobawić się z dziećmi

Zrób cokolwiek, co na chwilę pozwoli ci zapomnieć o pisaniu tekstu.

#6. Edytuj

Twój tekst jest już dobry. Teraz nadszedł czas, aby uczynić go świetnym.

Oto jak to zrobić:
• Usuń niepotrzebne części
• Podziel akapity na zdania
• Podziel zdania na słowa
• Uprość słowa/zdania
• Sformatuj tekst z myślą o skanowaniu wzrokiem

Powtarzaj te kroki tyle razy, ile będzie trzeba.

#7. Dokonaj korekty

Świetnie, tekst jest gotowy! Następny krok to sprawdzenie go pod kątem błędów.

Aby uzyskać najlepsze rezultaty, zrób to 3 razy:
• Pierwszy raz: Użyj internetowego narzędzia do sprawdzania gramatyki.
• Drugi raz: Poproś kogoś, aby przeczytał tekst i sprawdził błędy.
• Trzeci raz: Przeczytaj tekst sam jeszcze raz i ponownie sprawdź błędy.

#8. Opublikuj

Niewiele pozostaje do zrobienia poza kliknięciem "wyślij".

Tylko upewnij się, że wszystko zostało dokładnie sprawdzone przed tym krokiem.

#9. Testuj

Po opublikowaniu tekstu… musisz go ciągle doskonalić.

Jak? Testując:
• Nagłówki
• Tematy wiadomości
• Leady
• Treść główną
• Oferty
• CTA (wezwania do działania)
• Podejścia
• Unikalne cechy produktu (USP)
• Główne pomysły

Sprawdź, co działa najlepiej, i skup się na tym.