Wchodzisz na TikToka i wszyscy recenzują batony proteinowe David. Wchodzisz na Twittera (X), a tam wszyscy marketerzy i właściciele firm mówią o tym batoniku.
Ludzie od David Protein odwalili kawał dobrej marketingowej roboty wprowadzając całkiem nowy produkt na bardzo zatłoczony rynek. Ich debiut po prostu "wymiatał".
Wprowadzając na rynek batoniki David zadbano przede wszystkim o dwie rzeczy:
• Stworzenie efektu FOMO (strach przed przegapieniem)
• Wprowadzenie elementu grywalizacji w procesie zakupu w dniu premiery produktu
Stworzenie efektu FOMO
Przed samą premierą David Protein zbudował swoją listę oczekujących. W sumie nic szczególnego (większość firm tak robi). Kiedy o produkcie zaczęło robić się głośno, firma zbierała adresy e-mail na dzień premiery produktu.
Ale potem zrobili coś, czego marki zazwyczaj nie robią…
Rozdali pierwszym 5000 osobom z listy oczekujących próbkę produktu na tydzień przed premierą.
Naturalnie taki ruch spowodował, że w mediach społecznościowych masowo zaczęły się pojawiać:
» recenzje
» opinie
» testy smakowe
» filmiki pokazujące otwieranie produktu (unboxing)
Wszystko to na temat batonika proteinowego David, a to wkrótce zaczęło generować wzrost liczby wyszukiwań.
To wywołane sztucznie zainteresowanie zaczęło napędzać FOMO.
Ludzie nie tylko chcieli spróbować batonika David. Oni musieli go spróbować.
FOMO wywołuje emocje i impulsy, co tworzy popyt.
Grywalizacja
Aby wykorzystać ten efekt FOMO i powstały w ten sposób popyt na batoniki, ludzie z David Protein wprowadzili grywalizację w dniu premiery.
Strategia ta była dość prosta. Im więcej ktoś kupował, tym więcej dostawał darmowych batoników.
Wzór na sukces
Sztucznie wywołana świadomość + Hype (wywołanie szumu wokół marki) + FOMO + Upsell = Udana strategia wprowadzenia produktu na rynek.
Marketing
Czcionka: