Jak zapisywać liczby: cyframi czy słownie?

Czcionka:

Być może zastanawiałeś się czy lepiej zapisywać liczby jako cyfry (np. "8") czy jako tekst (np. "osiem")?

Jak Ci się wydaje - jak lepiej opisać informacje o Twoim produkcie:
5 smaków w zestawie
Pięć smaków w zestawie

Czy to w ogóle ma znaczenie? Dzięki nowym badaniom naukowym teraz już wiemy, że tak.

Wskazówka

Do przekazywania liczb używaj cyfr, a nie słów.

Rekomendacja

Kiedy używasz liczb w swoich tekstach (np. reklamy, strona internetowa, opakowania), zapisuj je jako cyfry (np. 4, 10%) zamiast słów (np. cztery, dziesięć procent).

Uzyskasz lepsze wyniki reklamowe, a ludzie będą bardziej zainteresowani zakupem.

Jest to szczególnie przydatne, jeśli jesteś nową lub mało znaną marką, albo jeśli obawiasz się, że ludzie mogą być sceptyczni wobec prezentowanych przez Ciebie liczb.

Wnioski

Kiedy ludzie widzą liczby zapisane jako cyfry zamiast słów (np. "22" zamiast "dwadzieścia dwa"), są bardziej skłonni kliknąć na reklamy i wyrazić chęć zakupu produktu. Uważają również, że podana liczba jest bardziej precyzyjna i pomocna.

W ramach 6 eksperymentów, 2 kampanii reklamowych online oraz analizy ponad 75 milionów recenzji na Amazonie, badacze odkryli, że:
• Kampania reklamowa na Facebooku, mająca na celu zwiększenie świadomości na temat raka skóry, uzyskała o 93,1% wyższy CTR (wskaźnik klikalności), kiedy reklama używała cyfr ("1 na 5 Amerykanów") zamiast słów ("jeden na pięciu Amerykanów").
• Ludzie byli o 9,5% bardziej skłonni uznać recenzje za pomocne, gdy w podsumowaniu recenzji użyto cyfr ("5 gwiazdek!") zamiast słów ("pięć gwiazdek!").
• Ludzie byli o 28,7% bardziej skłonni kupić baton energetyczny od firmy o negatywnej reputacji, gdy reklamowano go jako zawierający 10 (zamiast dziesięć) gramów białka.

Efekt ten jest najsilniejszy, gdy wiarygodność źródła podającego informacje jest niska lub gdy ludzie są sceptyczni wobec przekazywanych danych.

Dlaczego to działa?

Kiedy patrzymy na liczby, wydają się one bardziej naturalne i odpowiednie, gdy są podawane jako cyfry (np. "5") a nie słowa (np. "pięć").

Z tego powodu cyfry dają naszemu umysłowi pozytywny punkt odniesienia do postrzegania i przetwarzania liczb, co sprawia, że reagujemy na nie lepiej.

Badacze nazywają to "efektem formatu liczb".

Kiedy nie jesteśmy pewni wiarygodności źródła, tym bardziej polegamy na znanych nam sygnałach, takich jak liczby przedstawione jako cyfry, co wzmacnia ten efekt.