Jak powinna wyglądać Twoja sekcja 'Above The Fold'?

Czcionka:

Above the fold oznacza obszar strony, który jest widoczny bez potrzeby przewijania w dół ekranu. To miejsce, które użytkownik widzi natychmiast po otwarciu strony i które często decyduje o tym, czy na niej pozostanie, czy ją opuści.

To co tam umieścisz będzie decydowało o tym, czy użytkownik przewinie (przeskroluje) stronę i będzie czytał dalej czyli przejdzie do sekcji Below the fold.

Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że Twoja strona docelowa (tzw. ladning page) dzieli się na dwie części, a każda z tych części spełnia inną rolę:
Above the fold (sekcja widoczna na pierwszym ekranie) – ma zachęcić użytkownika do przewinięcia (skrolowania) strony
Below the fold (sekcja poniżej pierwszego ekranu) – ma zachęcić użytkownika do zakupu

Jeśli nie będzie przewinięcia strony, nie będzie sprzedaży.

Przyjrzyjmy się więc krok po kroku, jak stworzyć sekcję Above the fold, która zachęci użytkownika do skrolowania strony.

Mamy pięć kluczowych elementów:
• Nagłówek – wielka, mocna idea
• Podtytuł – wspiera nagłówek i przedstawia Twój produkt
• Kreacja – zdjęcie produktu, GIF lub wideo
• Dowód społeczny – wzmacnia Twoje obietnice
• CTA (Call to Action) / Wezwanie do działania – zachęca do działania

#1. Jak pisać angażujące nagłówki?

Ludzie nie czytają strony od deski do deski. Oni bardziej ją "skanują".

W rezultacie 80% odwiedzających stronę czyta jedynie nagłówki.

Dlatego, kiedy już je przeczytają - musisz ich przyciągnąć.

Oto kilka formuł, których możesz użyć do tworzenia angażujących nagłówków:
• Formuła #1 = Konkret (Wielka idea) x Hak (Twoja wyjątkowa wartość) np. "Naucz się hiszpańskiego nawet nie próbując."
• Formuła #2 = Problem x Pragnienie = Zadaj pytanie np. "Chciałabyś mieć kiedyś dzieci?."
• Formuła #3 = Wartość x Obiekcja np. "Nie rozcieńczamy. Intensywnie nawadniamy.
• Formuła #4 = Tworzenie wartości x Czym to jest np. "Żelki kawowe dla wzmocnienia energii."

#2. Jak napisać podtytuł, który wzmocni Twój nagłówek?

Celem podtytułu jest wyjaśnienie, edukowanie lub pokazanie, w jaki sposób realizujesz obietnicę zawartą w nagłówku.

Ma on także otworzyć drzwi do zaprezentowania Twojego produktu.

Najlepsze podtytuły spełniają dwie funkcje:
• Wyjaśniają, jak tworzona jest wartość
• Pokazują, jak działa proces lub produkt

Przykład:
"Po dekadzie badań wypróbuj naszą wyjątkową kombinację 12 aktywnych składników, aby zwiększyć sprawność umysłową."

Mamy tutaj takie elementy jak:
» W jaki sposób tworzona jest wartość (dekada badań)
» Jak działa produkt (wyjątkowa kombinacja)
» Co to jest (12 aktywnych składników)
» Tworzenie wartości (zwiększenie sprawności umysłowej)

#3. Jak wykorzystać kreację do pobudzenia wyobraźni konsumentów?

Twoja kreacja:
• Maluje obraz
• Ożywia Twoje słowa
• Tworzy oczekiwania

Nie mów tylko, co robisz - pokaż, co robisz.

#4. Jak wykorzystać dowód społeczny, aby budować wiarygodność?

Klienci chcą czuć pewność, że podjęli właściwą decyzję, ufając Tobie.

A ponieważ sekcja 'Above The Fold' ma największe znaczenie, musi również zawierać dowód na poparcie składanych obietnic.

Dodaje to wiarygodności i wzmacnia poczucie pewności.

Wspiera także tworzenie wartości, które obiecujesz.

#5. Skłonienie klienta do działania

Twoje wezwanie do działania (CTA) pełni rolę pomostu do kolejnego kroku.

Daje konsumentowi jasne instrukcje, jak podjąć działanie.

Większość CTA jest zbyt ogólna.

Nie podkreślają wartości, która czeka po drugiej stronie.

A jeśli chcesz, aby klient poczuł się przekonany, kiedy kliknie przycisk z wezwaniem do działania, to przypomnij mu o wartości, którą zyska dzięki swojej decyzji.