Jakie treści warto przypiąć w mediach społecznościowych?

Czcionka:

Większość marketerów tworzących treści nie opracowuje strategii dotyczącej tego, co warto przypiąć na swoim profilu.

Ale spójrz na to w ten sposób: ludzie klikają w Twój profil, aby przekonać się, czy warto Cię obserwować.

Skanują Twój profil i przeglądają przypięte posty.

To właśnie te przypięte posty są kluczowe dla zachęcenia ludzi, aby dołączyli do Twojego ekosystemu.

To, co przypinasz na swoim profilu na Instagramie lub TikToku, jest mocno niedoceniane. Zanim wytłumaczę dlaczego, zróbmy mały krok wstecz i przeanalizujmy, jak ktoś trafia na Twoje przypięte posty (lejek odkrywania).

Lejek odkrywania

Lejek odkrywania składa się z 4 kroków:
Krok #1: Ktoś znajduje Twój profil na stronie "Dla Ciebie" (TikTok) lub "Odkryj" (Instagram).
Krok #2: Skanuje Twoje bio na profilu.
Krok #3: Przegląda Twoje przypięte posty, a następnie sprawdza pozostałe treści.
Krok #4: Decyduje o tym, czy opuścić Twój profil, czy zacząć Cię obserwować.

Tworząc strategię wokół swoich przypiętych postów, optymalizujesz kroki 2-4, co zwiększa współczynnik konwersji odwiedzających na nowych obserwujących.

Gdy ludzie przechodzą na Twój profil, dają Ci sygnał, że są zaciekawieni i otwarci na to, abyś ich przekonał do obserwowania Ciebie.

Ale najpierw musisz udowodnić, że warto Cię obserwować.

Zadaniem Twoich przypiętych postów jest ułatwić im podjęcie decyzji na "tak".

Co warto przypiąć?

To co warto przypiąć pokażę Ci na przykładzie marki streetwearowej o nazwie Trikko. Jej twórca Moad przypiął zaledwie 3 filmiki, które jednak robią całą robotę.

W tych 3 filmikach twórca przekazał wszystko, co musi wiedzieć użytkownik, aby zdecydować się na obserwowanie ich profilu.

Wideo nr 1 / Przypięty post nr 1: Przedstawienie marki

W tym wideo Moad (założyciel marki) przedstawia:
• Siebie
• Markę
• Osobowość marki
• Jak zdobyć ich ubrania
• Dowody społeczne

Zresztą obejrzyj ten film samemu. To 30-sekundowy pokaz mistrzowskiego wykorzystania psychologii odwrotnej.

W zaledwie 30 sekund zyskujesz pełne zrozumienie, kim są, co robią i jak to robią.

Wideo nr 2 / Przypięty post nr 2: Grupa docelowa

W tym wideo Moad zwraca się do swojej grupy docelowej, używając haka: "Dziś ktoś zapytał mnie, kto jest grupą docelową Trikko?"

Ten hak otwiera drzwi do przedstawienia jego idealnej społeczności:
• Ludzi działania
• Pracowitych marzycieli
• Osób z wielkimi aspiracjami

W tym filmie Moad określa, kto pasuje do marki i jakie wartości są im wspólne, tworząc tym samym magnes, który przyciąga odpowiednich ludzi do ekosystemu marki.

To kolejny 37-sekundowy pokaz mistrzostwa, jak skutecznie mówić do swojej grupy docelowej.

Wideo nr 3 / Przypięty post nr 3: Uosobienie marki + historia genezy

W tym filmiku Moad opowiada o tym, jak rozwinął trzy konta społecznościowe dla Trikko, stracił je, odbudował od zera i nadal wspiera swoje korzenie, starając się jednocześnie zbudować silną społeczność.

To pokazuje, że on uosabia wartości marki.

A to jest kluczowe. Bo każda społeczność potrzebuje lidera.

Co więc powinieneś zrobić?

Twoja marka pewnie mocno się różni od Trikko.

Ale jeśli rozłożysz te filmy na czynniki pierwsze, zauważysz, że Moad komunikuje trzy kluczowe rzeczy do osób odwiedzających jego profil:
• Czym jest marka i jak działa.
• Dla kogo jest marka i jakie wartości reprezentuje.
• Jak on sam uosabia markę.

I to jest dokładnie to, co Ty również powinieneś robić.