15 zasad copywritingu, które pozwolą Ci zarabiać na e-mail marketingu

Czcionka:

Chase Dimond prowadzi agencję marketingową i specjalizuje się w copywritingu.

W swoim wpisie pokazał 15 zasady copywritingu, z których korzysta w e-mail marketingu.

#1. Wielki pomysł

Spraw, by Twoje teksty opierały się na wielkim pomyśle.

Ten pomysł musi być:
• Ekscytujący
• Interesujący
• Ponadczasowy
• Istotny dla odbiorcy.

Pamiętaj: Ludzie nie kupują produktów, kupują idee (te WIELKIE).

#2. Oferta, której nie można się oprzeć

Co sprawia, że oferta jest nie do odrzucenia?

To proste. Wartość postrzegana przez klienta musi być większa od ceny.

Twój tekst musi pokazać odbiorcom, że dostają OGROMNĄ wartość za stosunkowo niewielką cenę.

Wtedy łatwiej będzie im powiedzieć "Tak" niż "Nie".

#3. Zasada jednego

Nie skupiaj się na zbyt wielu rzeczach jednocześnie.

• Sprzedawaj JEDNĄ rzecz.
• Przedstaw JEDEN pomysł.
• Omawiaj JEDEN temat.
• Rozwiązuj JEDEN problem.
• Dziel się JEDNYM rozwiązaniem.

To jest sposób na skuteczny tekst sprzedażowy.

#4. Nagłówek + Lead = najważniejsza część

Nagłówek i Twój lead decydują o tym, kto przeczyta Twój tekst, a kto nie.

Nagłówek musi być interesujący, intrygujący i konkretny.

Lead musi być angażujący, przekonujący i wciągający.

Krótko mówiąc - Twój nagłówek i lead muszą być tak dobre, żeby nie można było zignorować Twojego tekstu.

#5. Temat wiadomości musi przyciągać uwagę

Jedynym celem tematu e-maila jest sprawienie, żeby ludzie otworzyli Twoją wiadomość.

Osiągniesz to, przyciągając ich uwagę.

Jak? Oto kilka sugestii:
• Wzbudzaj ciekawość
• Zawrzyj korzyści

Przykład: "Najgorsze 5 błędów marketingowych i jak ich uniknąć."

#6. Pisz tak, jak mówisz

To jest dość oczywiste.

Oto świetne ćwiczenie, które pomoże Ci to osiągnąć:

Przeczytaj swój tekst na głos. Jeśli nie brzmi tak, jakbyś to Ty mówił – przepisz go.

#7. Napisz, a potem skróć

Podczas tworzenia pierwszej wersji napisz wszystko, co przyjdzie Ci do głowy.

Następnie kilkukrotnie edytuj, usuwając powtórzenia, przysłówki i niepotrzebne wypełniacze.

Twój tekst stanie się krótszy, ale o wiele skuteczniejszy.

#8. Pisz do jednej osoby, a nie do tłumu

Twoi odbiorcy powinni czuć, że tekst jest napisany specjalnie dla nich.

Jak to osiągnąć? Oto kilka sugestii:
• Używaj w zdaniach: Ty, Twój, Twojego itd.
• Unikaj uogólnień
• Pokaż trochę "siebie"

Sprzedając jednej osobie » Zyskujesz wielu klientów.

Sprzedając wielu osobom na raz » Trafisz do nikogo.

#9. Pokaż, co oni z tego mają

Jedyna myśl w głowie odbiorcy, kiedy czyta Twój tekst jest taka: "Co ja z tego będę miał?"

Odpowiedz na to pytanie, a zdobycie klienta będzie łatwe.

#10. Unikalna cecha oferty (USP - Unique Selling Proposition)

Cokolwiek sprzedajesz online, istnieje duża szansa, że na rynku są tysiące podobnych produktów.

Jeśli chcesz, żeby Twój produkt odniósł sukces, musisz się wyróżnić.

Jak? Pokazując odbiorcom Twoją unikalną cechę oferty (USP). Czyli to, co masz, a czego nie mają Twoi konkurenci.

#11. Wielki problem

Twój tekst musi koncentrować się wokół wielkiego problemu.

Im większy problem:
• Tym bardziej boli odbiorcę
• Tym bardziej chce się go pozbyć
• Tym więcej jest skłonny zapłacić za rozwiązanie
• Tym więcej Ty zarobisz

Zapamiętaj: Wielkie problemy = wielkie pieniądze.

#12. Wielka obietnica

Twój tekst musi oferować odbiorcom konkretny, namacalny rezultat.

To jest Twoja wielka obietnica.

Jest to przeciwieństwo wielkiego problemu, z którym zmaga się Twój odbiorca.

Jeśli wielkim problemem jest "nadwaga", to wielką obietnicą będzie "utrata 1 kg tygodniowo".

#13. Skup się na odbiorcach

Twoich odbiorców zupełnie nie interesuje:
• Twoja firma
• Twoja historia
• Twoja marka
• Twój produkt

Jest tylko jedna rzecz, która ich obchodzi: Oni sami.

To na nich powinieneś skupić swój tekst.

#14. Czerp inspirację od innych

Załóż osobny adres e-mail.

Zapisz się na newslettery swojej konkurencji.

Badaj:
• Tematy wiadomości
• Nagłówki
• Oferty
• Podejścia
• CTA (wezwania do działania)

Sprawdź, co działa, i naśladuj to - w swoim stylu.

#15. Korzyści ważniejsze niż produkty

Nie sprzedawaj aparatu, sprzedawaj lepsze zdjęcia.

Nie sprzedawaj zegarka, sprzedawaj stylowy sposób na odmierzanie czasu.

Nie sprzedawaj telefonu, sprzedawaj stałą łączność z bliskimi.

Nie sprzedawaj produktu – sprzedawaj korzyści.