Amerykańska piosenkarka Billie Eilish w ciągu zaledwie dwóch dni pozyskała 7 milionów obserwujących na Instagramie.
Dodała ona wszystkich swoich obserwujących do listy "bliskich przyjaciół". Następnie opublikowała tajemniczą zapowiedź swojego nadchodzącego albumu w tej "ekskluzywnej" grupie.
Rezultat?
Ta wiadomość wysłana do "bliskich przyjaciół" znalazła się na szczycie wszystkich wątków. Fani wpadli w szał, myśląc, że są wybrańcami posiadającymi te tajne informacje.
Udostępnili oni zrzuty ekranów, które stały się wirusowe i sprawiły, że promocja jej nowego albumu dotarła do ponad 100 milionów osób.
Jak można wykorzystać efekt "bliskich znajomych" do promocji swojej marki? Oto kilka przykładów:
#1. Ekskluzywne kulisy: Uczyń swoich klientów częścią marki
Tak zrobiła na przykład marka Bandit Running. Wysłali oni do wielu użytkowników bezpośrednią wiadomość, czy mogą tą osobę dodać do listy bliskich znajomych, aby ci mogli zobaczyć kulisy ich nadchodzącej kampanii.
Większość osób z pewnością pomyślało, że to osobista wiadomość i się na to zgodziła. A to dlatego, że taka osobista wiadomość sprawia, że wiele osób poczuje się wyjątkowo (tak jakby zostali wpuszczeni do ekskluzywnego klubu). Mogli zerknąć za kurtynę. Zobaczyli stronę marki, którą nie każdy może zobaczyć.
Dzięki temu ci ludzie teraz nie kupują od marki bez twarzy. Kupują od "bliskich znajomych".
Dlatego korzystaj z funkcji "bliscy znajomi" na Instagramie, aby stworzyć sekcję VIP dla swoich najlepszych klientów.
#2. Ekskluzywne produkty i doświadczenia tylko dla "bliskich znajomych"
Marka Kith wykorzystuje swój program lojalnościowy, aby zapewnić klientom dostęp do ekskluzywnych produktów zaprojektowanych dla każdego poziomu. Przedmioty te są wykonywane na zamówienie, wyłącznie dla członków programu lojalnościowego i nigdy nie są sprzedawane nikomu spoza programu.
Możesz generować i udostępniać linki dostępu wyłącznie w postach "bliskich znajomych".
Możesz też oferować doświadczenia takie jak biegi grupowe społeczności Tracksmith i 100-dniowe programy przygotowawcze do maratonów. I tu również linki do rejestracji mogą być udostępniane wyłącznie "bliskim znajomym".
#3. Współtworzenie z bliskimi znajomymi
Słuchaj swoich odbiorców, zrozum ich potrzeby i wprowadzaj innowacje razem z nimi.
Na przykład marka Poplight wykorzystała Kickstarter, aby aktywnie zaangażować swoich zwolenników w proces tworzenia. Wspierający mogą głosować na ekskluzywne kolory, przekazywać opinie na temat projektów, a nawet sugerować nowe funkcje.
W ten sam sposób można wykorzystać grupę bliskich znajomych. Zaproś ich do udziału w procesie rozwoju produktu. Pozwól im głosować na wersje kolorystyczne, przekazywać wczesne opinie i sugerować produkty.
#4. Spersonalizowane rekomendacje dla "bliskich znajomych"
Marka MM LaFleur oferuje usługę osobistej stylizacji, która zapewnia dopasowane rekomendacje produktów w sklepie i podczas wirtualnych spotkań.
"Bliscy znajomi" mogą działać w ten sam sposób. Poproś swój zespół o interakcję z osobami, które są "bliskimi znajomymi firmy", aby poznać ich upodobania i preferencje, a następnie dostarcz tym osobom spersonalizowane rekomendacje Twoich produktów.
Może to nawet dotyczyć konkretnych wydarzeń, w których uczestniczą osoby należące do "bliskich znajomych". Na przykład, jeśli ktoś z nich opublikuje post o zbliżającym się weselu, na które się wybiera, skontaktuj się z tą osobą i przedstaw jej sugestie dotyczące stylizacji z najnowszej kolekcji, wraz z pomysłami na dodatki i buty, które można połączyć ze strojem.
#5. Usługa Concierge dla "bliskich znajomych"
Firma Arc, która stworzyła przeglądarkę internetową, zaprojektowała usługę "Internet Concierge".
Dzięki temu jej użytkownicy mogą skontaktować się z zespołem Arc w celu łatwej obsługi klienta (ale takiej z klasą).
Możesz także stworzyć dedykowaną usługę concierge dla swoich "bliskich znajomych" na Instagramie.
Może ona obejmować:
• umożliwienie odpowiadania bezpośrednio na dowolne posty "bliskich znajomych" i zadawania pytań, zamiast przechodzenia przez stronę pomocy technicznej lub formularz kontaktowy;
• utworzenie prywatnego kanału do wysyłania wiadomości bezpośrednich na Instagramie, gdzie "bliscy znajomi" mogą uzyskać spersonalizowane wsparcie.
Niezależnie od przyjętego podejścia, kluczem jest sprawienie, by "bliski znajomy" poczuł, że ma bezpośredni kontakt z Twoją marką.
Niektórzy wolą e-maile, inni SMS-y, a jeszcze inni preferują media społecznościowe.
Jest to więc kolejne narzędzie w zestawie narzędzi, które pozwala pozyskać najlepszych klientów i podzielić ich na segmenty na Instagramie, tak aby poczuli się wyjątkowi, usłyszani i docenieni. Tyle, że działa to w obie strony. "Bliscy znajomi" widzą na co dzień czym się zajmuje Twoja marka i mają z nią bezpośredni kontakt. A to pozwala budować jeszcze głębszą lojalność.
Czcionka: