Erewhon to sklep spożywczy w Los Angeles, który został założony w 1966 roku.
Jak to się stało, że pozowanie z jednym z ich koktajli na Instagramie, urosło do miana symbolu statusu?
To wszystko przez… Influencer Marketing.
I nie chodzi tylko o podstawowe strategie takie tak "handel postami" czy "płacenie za posty". Erewhon wyniósł to na zupełnie nowy poziom.
Dzięki tworzeniu szumu poprzez działania influencerów zwyczajny sklep zamienił się w klub społecznościowy.
Ograniczona współpraca z wpływowymi osobami w celu generowania organicznego rozgłosu
Strategia Erewhon opiera się na współpracy z wpływowymi influencerami i celebrytami w celu wywołania szumu i zwiększenia ruchu w ich sklepach poprzez limitowane edycje koktajli.
Te ekskluzywne produkty, dostępne tylko w Erewhon, wykorzystują składniki pochodzące ze sklepu i stają się wirusowe przy każdej premierze nowego napoju.
Weźmy na przykład koktajl Strawberry Glaze Hailey Bieber, który został wprowadzony na rynek w 2022 roku we współpracy z Erewhon.
Hailey Bieber udostępniła film jak pije koktajl Erewhon 12,6 milionom osób obserwujących ją na TikToku.
Rozgłos dodatkowo został wzmocniony przez PR i odpowiednie nagłówki.
Następnie pojawił się zalew treści organicznych - zdjęć i filmów przedstawiających ludzi próbujących koktajl.
Jaki był tego efekt? Setki milionów ludzi poznało markę Erewhon. Wpływ był tak duży, że nawet dziś ta sieć nadal sprzedaje 40 000 koktajli Hailey Bieber Strawberry Skin Glaze miesięcznie.
Erewhon co kilka tygodni wypuszcza nowy, współtworzony wraz z influencerem, koktajl.
Można powiedzieć, że to taka maszyna do robienia szumu non-stop. A geniusz tej strategii polega na jej wielowarstwowym oddziaływaniu.
Współtworzenie sprawia, że influencer staje się integralną częścią produktu, a nie tylko promującą go twarzą. Ta autentyczność rezonuje z ich obserwatorami.
Limitowana edycja tworzy poczucie pilności i ekskluzywności. A ekskluzywność sprawia, że więcej ludzi fizycznie odwiedza sklep.
A kiedy influencerzy i ich obserwatorzy zaczynają publikować posty na temat koktajlów, tworzy to efekt kuli śnieżnej treści generowanych przez użytkowników. Erewhon właśnie w ten sposób (treści generowane przez innych użytkowników) dotarł do milionów kont w social mediach.
Każda nowa współpraca przynosi nową falę szumu, nowy powód do odwiedzenia Erewhon i wzmocnienie pozycji Erewhon jako klubu społecznościowego sklepów spożywczych.
Wykorzystywanie liderów społeczności do prezentowania stylu życia Erewhon i dawania przykładu innym twórcom
Współpraca z celebrytami jest świetna do generowania świadomości klientów. Niestety nie możesz oczekiwać, że celebryci będą codziennie publikować posty o Twojej marce.
W tym miejscu wkraczają liderzy społeczności - influencerzy, którzy mogą płynnie zintegrować Erewhon ze swoim codziennym życiem i treściami.
Na przykład szefowa kuchni Chef Bae, robiąc "codzienną wycieczkę" do Erewhon po potrzebne jej artykuły spożywcze, jest idealnym partnerem do wprowadzenia Erewhon do swojego życia i prezentowania go swoim obserwatorom każdego dnia.
Konsekwentnie wprowadza ona markę Erewhon do swoich treści, takich jak wprowadzanie nowych produktów Erewhon, przeprowadzanie testów smaku i dostarczanie inspiracji do przepisów.
Co ważniejsze, daje przykład i pokazuje innym twórcom, jak publikować posty o Erewhon w autentyczny, angażujący sposób.
Chef Bae spopularyzowała hashtag #erewhonhaul (obecnie z 68 milionami postów na TikToku), nagrywając swoją wycieczkę na zakupy spożywcze do Erewhon i przekształcając ją w temat treści, do którego aspiruje każdy twórca odwiedzający Los Angeles.
Ci liderzy społeczności stali się integralną częścią strategii marketingowej Erewhon. Oni wręcz żyją stylem życia Erewhon, a tym samym zapewniają stałą, autentyczną ekspozycję swoim obserwatorom. Przekształcają markę Erewhon ze sklepu spożywczego w aspiracyjny styl życia.
To działa, ponieważ jest to współpraca owocna dla każdej ze stron. Erewhon zapewnia produkty i platformę, a influencerzy dostarczają treści i odbiorców.
Marketing
Czcionka: