Jak zarabiać na LinkedIn i nie być kojarzony ze sprzedawcą?

Czcionka:

Większość ludzi obawia się promowania własnej firmy na LinkedIn, bo boją się, że zostanie im przypięta łatka "sprzedawcy". Uważają, że najpierw trzeba zbudować dobre relacje ze swoją społecznością, a dopiero później można zacząć coś sprzedawać. W innym wypadku przestaną Cię te osoby obserwować.

Jeśli wierzysz, że Twój produkt/usługa może komuś naprawdę pomóc, to powinieneś go promować. Trzeba jednak wiedzieć w jaki sposób to robić.

Chase Dimond w swoim newsletterze podzielił się ze swoimi subskrybentami 5 najlepszymi sposobami na sprzedaż na LinkedIn bez narażania się na utratę zaufania, a tym samym spadku liczby obserwujących. Oto one:

Sposób #1: Najpierw zapewnij wartość, zanim zaczniesz sprzedawać

To jest podstawa sprzedaży na LinkedIn. Jeśli dostarczasz swoim odbiorcom dużą wartość, to jak od czasu do czasu ich o coś "poprosisz" (będziesz sprzedawać), to nie będą oni mieli nic przeciwko temu.

A co to znaczy "dawać wartość"? To rozwiązywanie problemów odbiorców za darmo w swoich treściach.

Wskazówka: Dodaj wezwanie do działania (CTA) na końcu posta (po daniu wartości).

Sposób #2: Zasada 4:1

Na każde 5 postów:
• 4 posty to posty "dające wartość"
• 1 post sprzedażowy

Chodzi o to, żeby nie "sprzedawać" w każdym swoim poście. Gdy odbiorcy widzą, że promujesz zbyt często, to będą znudzeni lub zirytowani Twoimi postami.

Sposób #3: Przedkładaj budowania relacji nad sprzedaż

Naciskanie na sprzedaż przed nawiązaniem relacji może sprawić, że będziesz wydawać się zdesperowany, a u ludzi zapali się czerwona lampka. W ten sposób będziesz raczej odstraszał potencjalnych klientów.

Najlepszym sposobem na budowanie relacji z potencjalnymi klientami na LinkedIn jest:
• Pozostawianie przemyślanych komentarzy do postów potencjalnych klientów (dziel się swoją unikalną opinią, spostrzeżeniami lub spojrzeniem na ich treści). Bądź przy tym autentyczny.
• Wysyłaj wiadomości prywatne, które dodają wartość (podziel się swoim spostrzeżeniem lub rozwiązaniem ich problemu).
• Odpowiadaj na komentarze do swoich postów.
• Bądź naprawdę zainteresowany swoim odbiorcą.

Odnoszący sukcesy biznes opiera się na relacjach.

Wskazówka: Ważne jest, aby nie "przesadzać" z budowaniem relacji. Nie chcesz umieszczać potencjalnego klienta w "strefie przyjaciół".

Sposób #4: Poznaj różnicę między miękkim a twardym CTA

W treściach promocyjnych/sprzedażowych należy wiedzieć, kiedy użyć miękkiego lub twardego wezwania do działania (CTA).

Używanie niewłaściwego typu, zbyt agresywnego lub zbyt pasywnego, może prowadzić do niskich współczynników konwersji.

Miękkie CTA: Bardziej subtelne i mniej bezpośrednie. Delikatnie prowadzi odbiorców do działania bez wywierania presji. Na przykład:
• "Dowiedz się więcej"
• "Pomyśl o subskrypcji"
• "Odwiedź naszą stronę"

Twarde CTA: Bezpośrednie i agresywne. Używa pilnego i rozkazującego języka, aby zachęcić do natychmiastowego działania. Na przykład:
• "Kup teraz"
• "Zarejestruj się dzisiaj"
• "Pobierze teraz"

Wskazówka: Miękkie CTA można stosować częściej, ponieważ są mniej nachalne i bardziej subtelne. Rozważ użycie twardego CTA podczas nowej premiery produktu, promocji, rabatu w celu zmaksymalizowania konwersji.

Sposób #5: Spersonalizuj swój przekaz

Najlepszym sposobem na pozyskanie klientów z LinkedIn są bezpośrednie wiadomości do pozyskanych leadów.

Leadem, a więc potencjalnym klientem, jest każdy, kto w jakiś sposób wszedł w interakcję z Twoim kontem np.:
• odwiedził Twoją stronę profilową
• polubił Twój post
• skomentował Twój post

Chase Dimond mówi, że zawsze wysyła bezpośrednią wiadomość do osoby, która dodała go do LinkedIn.

Pisząc bezpośrednią wiadomość zawsze ją personalizuj na przykład poprzez:
• odniesienie się do komentarza/spostrzeżenia na temat jakiegoś postu lub podobnych zainteresowań,
• wskazanie problemu, który zauważyłeś (a który związany jest z Twoim produktem/usługą).