Jak zwiększyć średni czas oglądania Twoich filmów?

Czcionka:

Alex Garcia zyskał 30 tysięcy nowych obserwujących tylko dlatego, że dokonał jednej zmiany w swoich filmach - zwiększył średni czas oglądania filmu przez użytkowników.

Ale od początku. Alex tworząc wideo upewnia się, że jego film ma odpowiednią prezentację.

Jego proces prezentacji zawiera następujące elementy:
Kluczowa lekcja lub spostrzeżenie: To, co chcesz, aby wynieśli Twoi widzowie i czuli się przy tym usatysfakcjonowani, a tym samym wracali po więcej.
Emocjonalna reakcja lub wpływ: Jakie emocje lub działania chcesz zainspirować.
Wizualny haczyk: Wykorzystanie przyciągających uwagę wizualizacji.
Tytuł będący haczykiem: Używanie słów, które wzbudzają ciekawość i zatrzymują przewijanie.
Kluczowe elementy wizualne: Wszelkie kluczowe obrazy, które przyjdą Ci na myśl.

Pierwszy film Alexa miał około 900 tysięcy wyświetleń! Okazało się, że te świetne statystyki napędzał właśnie jeden wskaźnik jaki był średni czas oglądania.

Co zatem zrobić, aby zwiększyć średni czas oglądania. Oto rady od Alexa Garcii:

Krok 1: Dowiedz się, dla kogo tworzysz

Alex używa prostej struktury, aby ustalić, dla kogo tworzy:
Nisza: Dla kogo tworzysz?
Filary: Jakie są kluczowe tematy lub wątki, na których się koncentrujesz?
Typy treści: Wybierz kilka formatów lub stylów, które rezonują.

Krok 2: Tempo, realizacja i struktura

Aby utrzymać zaangażowanie widzów i zatrzymać ich przed ekranem, Alex używa takiej oto formuły:
• Haczyk
• Wartość
• Haczyk
• Wartość

Ta struktura zmienia się między haczykami (momentami przyciągającymi uwagę), a wartością dawaną oglądającemu (interesującymi informacjami lub spostrzeżeniami). Dzięki temu utrzymuje zaangażowanie widzów przez cały film.

Jest to dużo skuteczniejsze niż tradycyjna struktura: Haczyk, Wartość i Zakończenie.

Jak to wygląda w praktyce (a właściwie wyglądało, zanim Alex dokonał zmian)?

Na początku jest haczyk czyli coś w stylu: "Hej, dzisiaj opowiem o tym, jak ta marka zrobiła to. To było szalone, ponieważ taki osiągnęła taki rezultat”.

Taki haczyk to mniej więcej 10 sekund filmu.

Następnie Alex przez 50 sekund opowiada i kończy ten fragment czymś w rodzaju: "Co o tym sądzisz? Jeśli masz jakieś pytania, zadaj je poniżej. Jestem ciekaw Twoich przemyśleń".

I w ten sposób… właśnie zabiłeś średni współczynnik oglądania. Jeśli widz oglądał przez 12 sekund minutowy film, to oglądnął go w zaledwie 20% (współczynnik oglądania).

Ale jeśli skrócisz ten pierwszy haczyk z 10 sekund do powiedzmy 3 sekund, a następnie wytniesz z filmu prośbę o opinię (kolejne 13 sekund), to Twój film będzie miał współczynnik oglądania 30% (zakładamy, że widz dalej oglądnie 12 sekund filmu, który jednak teraz trwa tylko 40 sekund).

Usunięcie zbędnych elementów z filmu jest niezbędne do optymalizacji wydajności wideo, ponieważ…

Liczy się algorytm

Algorytmy najpierw wyświetlają treści Twoim obserwującym.

Ale gdy osiągniesz określony pułap, to zostaje on skierowany dalej - do innych użytkowników.

Właśnie dlatego Alex ma wręcz obsesję na punkcie osiągnięcia 50% współczynnika oglądania. Wtedy bowiem algorytmy "pchają" film dalej i ma on szansę stać się wiralowym.