Pewnie marzy Ci się, aby tworzyć lejki, współpracować z największymi influencerami i promować swoją markę na billboardach tak jak to robią największe firmy w branży.
Ale spójrzmy prawdzie w oczy. Kiedy dopiero zaczynasz, to masz najczęściej bardzo ograniczone zasoby. Nie możesz przeznaczyć tyle samo na budowanie świadomości marki co wielkie firmy. Więc co możesz zrobić?
Odpowiedź jest prosta: jeśli nie możesz ich pokonać w grze o świadomość, wygraj w grze o zaufanie.
To na tym powinieneś skupić swoją energię i zasoby. A kluczem do wygrania w grze o zaufanie jest: wiarygodność.
#1. Wykorzystaj nieufność wobec dużych marek, aby wygrać grę o zaufanie
Załóżmy, że jesteś małą marką produkującą detergenty, a Twoim największym konkurentem jest Tide (duży gracz na rynku amerykańskim).
Wyszukaj ich nazwę w mediach społecznościowych i co widzisz? Posty na temat toksyczności składników Tide.
Ich słabość to Twoja szansa.
Możesz wykorzystać rozpoznawalność dużej marki, dotrzeć do istniejącej społeczności niezadowolonych klientów i tworzyć treści, które pokażą, dlaczego Twój produkt rozwiązuje ich problem.
To właśnie zrobiła firma Mozi Wash.
Ich najskuteczniejsze treści, które łącznie mają miliony wyświetleń, wykorzystują ten sam motyw: porównanie Mozi Wash z dużymi markami, takimi jak Tide, i ich "wątpliwymi chemikaliami".
To działa, ponieważ ludzie już są świadomi problemu. Słabość dużej marki staje się siłą małej marki.
Pozycjonując się jako antidotum w stosunku do marek, którym ludzie nie ufają, Mozi Wash buduje pomost do swoich odbiorców. Nie zaczynają od zera - wykorzystują istniejącą świadomość i niezadowolenie, aby opowiedzieć własną historię.
#2. Spraw, aby Twoi klienci byli Twoimi copywriterami
Przeglądaj uważnie recenzje, komentarze i e-maile od Twoich klientów. Ich słowa są bowiem o wiele bardziej wiarygodne i świetnie nadają się do opowiadania własnej historii.
Wykorzystaj te spostrzeżenia jako haczyki i dowody w swoich treściach. Nie tylko będzie to rezonować z odbiorcami, ale także pokaże, że ich słuchasz i że Ci zależy na klientach. W ten sposób buduje się zaufanie.
Jako mała marka musisz rezerwować swoje zasoby na najlepsze treści. A najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, co Twoi klienci uznają za wartościowe, jest tworzenie treści wokół ich najczęściej zadawanych pytań i komentarzy (bo tak też buduje się zaufanie):
• Wykorzystaj recenzje klientów, do poparcia swoich argumentów
• Odpowiadaj na pytania klientów
• Wykorzystaj recenzje klientów, aby budować zainteresowanie
#3. Trzymaj się sprawdzonej formuły, ale bądź otwarty na wprowadzanie zmian
Jako mała marka powinieneś zidentyfikować to co działa i używać tego formatu wielokrotnie.
Tak właśnie zrobiła marka Mozi Wash. Wypuścili wideo zatytułowane "Dlaczego założyłem firmę produkującą detergenty", które okazało się sukcesem. Następnie nie przeszli jednak od razu do nowego pomysłu. Zrozumieli, że powtarzając ten format z drobnymi modyfikacjami, ostatecznie stworzyli materiał, który osiągnął 8 milionów wyświetleń.
Staraj się trzymać sprawdzonej formuły treści, która rezonuje z Twoimi odbiorcami. Wprowadzaj jedynie niewielkie poprawki, które sprawią, że Twoje treści będą "świeże", ale jednocześnie będą się trzymać tej sprawdzonej formuły.
Czcionka: