Jeśli jesteś coachem (trenerem osobistym) i chcesz zdobywać nowych klientów, to na pewno przyda Ci się strategia ich zdobywania, jaką zaprezentował Josh Spector na swoim blogu. Niektóre z tych rad są tak uniwersalne, że na pewno da się je wykorzystać również przy innych działalnościach.
1. Sprzedawaj wynik, a nie coaching
Coaching jest taktyką, ale ludzie kupują nie taktyki tylko rezultaty. Zacznij więc sprzedawać im wyniki.
Zamiast promować szczegóły na temat tego, jak działa Twój coaching (X liczba rozmów z Y produktami, itp.), sprzedawaj gwarantowany rezultat, którego oczekują klienci.
Na przykład, powiedzmy, że jesteś trenerem rozwoju listy e-mailowej. Zamiast przekonywać ludzi do rezerwacji sesji coachingowych, zaoferuj im gwarantowane 100 nowych subskrybentów lub 10% wzrostu listy. Oferowanie rezultatu sprawi, że potencjalni zainteresowani będą bardziej skłonni do zakupu.
2. Prowadź mikro-coaching w mediach społecznościowych
Nie ukrywaj swojej wiedzy, tylko ją pokazuj.
Dla Josha jednym z najskuteczniejszych sposobów przyciągania klientów okazał się mikro-coaching na Twitterze. Josh oferuje darmowe porady dotyczące konkretnego wyzwania, które zamieszczał na swoim profilu na Twitterze, a następnie dawał sugestie każdemu, kto odpowiedział na jego post.
Przykładowy post Josha wyglądał tak:
"Powiedz mi, co próbujesz sprzedać, a ja dam Ci sugestie dotyczące tytułu maila lub pierwszego akapitu, aby pomóc Ci zdobyć uwagę użytkowników."
Posty takie jak te napędzają zaangażowanie, docierają do wielu osób, pokazują Twoją wiedzę i pozwalają rozpocząć rozmowy z ludźmi, którzy później często stają się klientami.
3. Łączone sesje coachingowe
Zachęcać potencjalnych klientów, aby zapraszali do sesji coachingowych swoich przyjaciół. Chodzi o to, żeby te dodatkowe osoby uczestniczyły w rozmowie coachingowej. Jeśli te osoby się zdecydują na to, to będą mogły oszczędzić pieniądze, będą bardziej zaangażowane w coaching oraz cały ten proces nauki stanie się fajniejszy.
Dostosuj odpowiednio cenę dla takiego coachingu zbiorowego. Czyli jeśli na przykład pobierasz 400 zł opłaty za rozmowę coachingową dla jednej osoby, to możesz obniżyć stawkę do 300 zł za osobę, jeśli dwie osoby wezmą udział w tej samej rozmowie coachingowej. W takim scenariuszu każdy z tych klientów dostanie 100 złotych zniżki, a Ty zarobić o 200 złotych więcej za takie samo zaangażowanie czasowe.
Dzięki temu zabiegowi Twoja cena staje się bardziej atrakcyjna, potencjalni klienci stają się promotorami Twojego coachingu, klienci uzyskają lepsze wyniki dzięki większemu zaangażowaniu, a Ty zarabiasz więcej za swój poświęcony czas.
4. Zaoferuj darmową pierwszą rozmowę
Główną rzeczą, która powstrzymuje ludzi przed kupnem Twojego coachingu jest ich niepewność co do wartości jakie daje Twój coaching.
Aby usunąć tą barierę zaoferuj pierwszą rozmowę za darmo, ale jednocześnie podnieś cenę za kolejne rozmowy coachingowe.
Na przykład: Jeśli obecnie pobierasz 400 złotych za cztery rozmowy (100 złotych za rozmowę), zamiast tego zaoferuj darmową pierwszą rozmowę, a następnie 450 złotych za trzy kolejne rozmowy (150 złotych za rozmowę).
W ten sposób nie tylko zdobędziesz więcej klientów poprzez eliminację ich niepewności, ale także zarobisz więcej pieniędzy.
Uwaga: Jeśli oferujesz darmową pierwszą rozmowę, sprawdź potencjalnego klienta, aby upewnić się, że jest to ktoś, kogo stać na Twój coaching, jeśli będzie zadowolony z pierwszej rozmowy. Nie trać czasu na ludzi, którzy nigdy nie kupią.
5. Rozdziel swoje usługi coachingowe
Twój coaching prawdopodobnie obejmuje wszystko, od nastawienia, przez identyfikację problemu, po strategię i taktykę. Ale nie musi.
Rozdziel i oferuj niektóre elementy jako samodzielne usługi coachingowe dostosowane do mikrocelów.
Na przykład. Jeśli jesteś trener sprzedaży, to możesz zaoferować strategię generowania potencjalnych klientów oraz porady dotyczące prezentacji/zamknięcia jako osobne oferty. Albo jeśli jesteś trener uczącym przemawiania, to możesz oferować pisanie przemówień i wygłaszanie przemówień jako osobne usługi.
Takie rozdzielanie usług coachingowych pozwala na stworzenie oferty o niższej cenie i zwiększenie postrzeganej wartości pakietu. A to pomoże Ci przyciągnąć więcej klientów i zarobić pieniędzy.
Czcionka: