Sprzedaż

Najlepsze taktyki i wskazówki sprzedażowe

Jak wykorzystać paradoks Salomona w sprzedaży?

Nie wiem czy wiesz, ale łatwiej jest podejmować obiektywne i mądre decyzje dotyczące problemów innych ludzi niż swoich własnych. To zjawisko psychologiczne zostało nazwane nawet w psychologii i nazywa się paradoksem Salomona (ang. Solomon's…

  • Case Study
  • Taktyki sprzedażowe

Potrzeby klienta czyli jakie jego oczekiwania warto spełnić?

Według badań rynkowych przeprowadzonych przez firmę Bain & Company, zadowolony klient poleci Cię kolejnym 3 osobom. Ale jest też druga strona medalu, bowiem niezadowolony klient opowie o Tobie 12 osobom. Warto więc robić dużo, aby klient…

  • Doświadczenie klienta
  • Klient

Jak tworzyć treści dla środka lejka sprzedażowego?

Oto szybki przegląd różnic w treściach jakie powinny pojawiać się w zależności od tego na jakim etapie lejka znajduje się Twój potencjalny klient: • Top of Funnel (Górna część lejka) - to gra na poziomie świadomości. Celem jest…

  • Case Study
  • Lejek sprzedażowy

Efekt Starbucksa czyli dlaczego lepiej używać imion a nie numerów

Wyobraź sobie taką sytuację. Prowadzisz dobrze prosperującą kawiarnię. Klientów cały czas przybywa, kolejki są coraz dłuższe i coraz częściej się zdarza, że Twoi pracownicy mylą zamówienia. Postanawiasz więc wprowadzić system,…

  • Doświadczenie klienta
  • Wskazówka

Jak ulepszyć efekt wabika?

O efekcie wabika pisałem już kilkakrotnie w 'Fabryce biznesu', dlatego tutaj tylko krótkie przypomnienie. Dan Ariely przeprowadził badanie na swoich studentach. Zaoferował 100 z nich dostęp do subskrypcji ‘The Economist’, przy czym dał…

  • Case Study
  • Konwersja
  • Taktyki sprzedażowe

Czy jest 'Temptation Bundling' i jak to wykorzystać w sprzedaży?

Czy wiesz, że jesteśmy bardziej skłonni zrobić coś, czego nie chcemy robić, gdy jest to połączone z czymś przyjemnym? Ta technika psychologiczna nazywa się Temptation Bundling (w polskim tłumaczeniu to "wiązanie pokus" bądź…

  • Case Study
  • Taktyki sprzedażowe

Jak rozwiać obiekcje klienta i zdobyć jego zaufanie? (część 3)

Z dwóch poprzednich wpisów wiesz, że jeśli klient nie kupuje od Ciebie to: • może mieć problem z Twoją osobą (np. nie ufa Ci) • może mieć problem z Twoim produktem (np. obawia się, że produkt nie spełni jego oczekiwań bądź nie…

  • Doświadczenie klienta
  • Klient
  • Oferta